gödselstack=ormarnas paradis?

F

fnorr

Min bondegranne(den äldre) som inte gillar ridtjejer och som tycker att hästarna förstör vägen, han som ofta undrat om vårat ställe verkligen är ngt att ha(har precis fått reda på att han själv lagt bud och försökt köpa gården) som ofta är allmänt tjurig,...... ja han brukar alltid säga till mig sedan jag var dum nog en gång att tala om att jag ogillar ormar, att min gödseöstack kommer att dra åt sig ormar från hela kommunen! Dessvärre tror jag att han kan ha rätt till viss del. Har ngn en bra ide hur man får bort de läskiga krälarna?

Om ni inte redan gissat det.....min stack är av spån
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

Slappna av, ormar i gödselstacken är inget stort problem och inte så vanligt som han vill få det till. Traktens alla ormar lär knappast komma krypande för att roa sig i just din gödselstack. :D
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

Du jag har inte sett särskilt mycket orm vid de stackar jag varit. En fördel med hästar är att när de rör sig brukar inte ormarna vilja vara kvar i backen, det känns ju för dem :)

Kompisarna där du red tur för några år sedan bodde på en ormrik gård då, men med så många hästar var det liksom inga ormar kvar sen ...
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

Jag har aldrig hört att gödselstackar skulle dra till sig ormar. Har heller aldrig stött på orm i dom sammanhangen. Däremot flyttar gärna råttor snabbt in i varma mumsiga gödselstackar. I mina trakter iallafall.
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

Hoppas verkligen han har fel där!!
LIVRÄDD för dom äckliga kräken! :eek:
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

Vi hade huggorm i våran gödselstack i somras.. huuu

Han som skulle ta bort gödseln rapporterade att det vart ett fint orm bo vi hade där :crazy:
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

:eek: :eek: Hädanefter går jag till gödselstacken med riddarrustning!
Jag som inte ens pallar att se en orm på tv..:crazy:
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

Tsss svenska ormar ar inte farliga. Dom slinker i 99% av alla fall en manniska kommer inarheten tyst och diskret ivag.

Dom hor nar man gar eftersom dom kanner vibrationerna i marken. Sa stampar ni pa litet extra sa slingrar dom invag!

/KT
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

Bästa sättet att slippa ormar lär vara att ha en myrstack eller två alldeles i närheten eftersom det sägs att ormar undviker myror, så spring iväg och fjäska hos en myrstack nära dig och be dem ta en slovish runt din gödselstack också. :idea:
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

:eek: :eek: Hädanefter går jag till gödselstacken med riddarrustning!
Jag som inte ens pallar att se en orm på tv..:crazy:

samma har, maste kolla under soffan om jag ser ormar pa tv :o
alskar att bo har pa Irland, har finns det inga ormar sa jag kan traska runt lugnt o skont i sommar hagarna utan att behova stampa som en tok :D
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

Vi har en pytteliten gödselstack. Varje vår kommer massor av grannar och hämtar gödsel till sina trädgårdar. Nästan alla har sagt att de sett många ormar där då de börjar gräva. Ägg finns det också.

Själv skulle jag aldrig stoppa ned en spade i gödselhögen :eek: :eek:
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

På vår gödselstack går våra grisar och bökar runt - inga ormar där inte :D Av hela deras stora hage föredrar de hörnet där gödslet ligger och de gör stor nytta.
Kanske en liten minigris som knatar runt och skrämmer ormar???
*skämtar* ;)
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

:rofl: :rofl: Har massor av myrstackar men för långt bort från gödselstacken
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

Finns det gift mot ormar? Har ju tex anticmex mot andra läskiga arter......
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

Hahaha. Påminner om den sommaren på ridlägret vi skulle flytta deras gödselstack. Vi hittade ett jätteormbo! Vi var nära på att lägga äggen någon annanstans, men eftersom en del av folket som stod i stallet och tittade på gallskrek så var det likabra att mosa dem för att undvika att få hur mycket ormar som helst i stallet.
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

kanske smora lite for nan djurens vanner el liknande om ni kan ta hand om igelkottar, de skrammer bort ormar eftersom orm naml star pa kottens meny :)
 
Sv: gödselstack=ormarnas paradis?

????

Har aldrig sett en orm i någon gödselstack, och jag har sett många gödselstackar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har kommit på att jag har en finurlig liten jycke... Era har säkert roliga saker de kommit på med, så dela gärna med er! :) En...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp