Bukefalos 28 år!

"Göm henne bakom ett träd" #genusfail

Nej, det är gräsligt fett som bara DÅLIGA MÄNNISKOR har och dom kommer DÖ ENSAMMA om de inte skärper till sig. Tihi. Best regards, rubbad bröllopssida på nätet.

Jävla galenskap.


Där har vi det! Jag ska nog köpa mig en valross och börja hyra ut den för ändamålet. I can smell the money already! :up:

Och det är ju alltid gulligt med djur.

*tar mitt armhålefett och går ut i svampskogen. Där finns massor av träd, men tyvärr inga valrossar.
 
Och det är ju alltid gulligt med djur.
Precis! Vem kan säga nej till att få stå delvis gömd bakom denna goding?

1553941.jpg



Man kommer även se ut som att man har fantastiska tänder i jämförelse. (Stort plus för mig som inte gillar mina. Jämfört med Rossy ovan så har jag ju rena rama Tom Cruise-leendet :up:)
 
Man kanske skulle leta upp ett jättefläskigt djur, typ flodhäst eller valross, och ställa i förgrunden? Så kanske även en tjock brud ter sig smal i jämförelse? Kanske en ny affärsidé för Skansen? :idea:

Vi hade med våra hundar på våra bröllopsfoton. Perfekt för att ta fokus från arm pit fat och annat fat ;) :angel:. Vår fotograf satte oss även framför massa träd, innebär detta att jag är jättesmal alltså :up:?!
 
Verkligen!

Ps. Den artikeln gjorde mig lätt deppig på riktigt. Hur kan man ens uppmuntra andra kvinnor till att fokusera på en sån jävla skitgrej?
Det är helt genomvidrigt och galet att någon ska behöva fundera på en sådan sak! Så jag förstår verkligen att artikeln gjorde dig deppig (jag hade aldrig ens vågat läsa den eftersom det hade fått mig att känns mig tokfet utöver deppighet pga skitsamhälle)
 
Det är väl självklart att fotobranschen har sina tricks för att framhäva eller trolla bort.
Man kan med olika medel "lura" betraktaren att fokusera på vissa saker.
Det är riktigt roligt att studera reklamfoto, där detta har utvecklats till en ren vetenskap.
lägger man sedan till humor så kan bilderna bli riktigt bra ex;
theprisoner_60051720.jpg
 
Precis! Vem kan säga nej till att få stå delvis gömd bakom denna goding?

1553941.jpg



Man kommer även se ut som att man har fantastiska tänder i jämförelse. (Stort plus för mig som inte gillar mina. Jämfört med Rossy ovan så har jag ju rena rama Tom Cruise-leendet :up:)

Jag tänkte annars att jag nog måste underlätta för den Stackars Fotografen (som måste ägna dagarna åt att gömma tjocka kvinnor med armhålefett bakom träd) och helt enkelt utveckla brudbuketten till något av det här slaget...

7356-125_409.jpg


BYOT (Bring Your Own Tree)?

Kan den gömma mina skavanker tro? :nailbiting:
 
Jag tänkte annars att jag nog måste underlätta för den Stackars Fotografen (som måste ägna dagarna åt att gömma tjocka kvinnor med armhålefett bakom träd) och helt enkelt utveckla brudbuketten till något av det här slaget...

7356-125_409.jpg


BYOT (Bring Your Own Tree)?

Kan den gömma mina skavanker tro? :nailbiting:

Bra idé! :up:

För min egen del tänker jag mig någonting åt det här hållet:
stock-photo--d-lawson-false-cypress-tree-isolated-over-white-102171721.jpg
 
Det är helt genomvidrigt och galet att någon ska behöva fundera på en sådan sak! Så jag förstår verkligen att artikeln gjorde dig deppig (jag hade aldrig ens vågat läsa den eftersom det hade fått mig att känns mig tokfet utöver deppighet pga skitsamhälle)
Men nej, du ska inte känna dig tokfet för att några galningar fått för sig att ett veck i huden betyder att man ska banta! Känns urdumt att jag la in bilden nu, vill verkligen inte få någon att känna sig dålig.

På ämnet: Om nån tror att nån kan få dåliga idéer pga bilden får ni jättegärna rapportera det inlägget så kan moderator ta bort bilden. Det är helt OK för mig!
 
Det finns ju så sjukt många saker som hypas för att man ska känna sig osäker. På samma tema som armhålehuden är ju att ens ben inte ska nudda varann - även fast det liksom inte ens behöver ha med övervikt att göra utan att alla är byggda olika, vissa har liksom ben som nuddar varann även fast de de facto är smalare än valrossen här över! :eek: Hur otroligt det än låter!

En annan sak jag tycker att det talas lite om är att kroppen förändras. Typ föder du barn kommer kroppen inte att se ut som innan. Jag tycker att det är något som inte uppmärksammas alls, jag trodde riktigt pinsamt länge att kroppen såg ut typ som innan efteråt, för alla. Och så alla tidningar som bara "så fick hon tillbaka beachkroppen en vecka efter förlossning" och typ sådana gör ju inte saken bättre.
 
Jag känner tjejer som har ångest över att de ser ut så. Det är total galenskap.

Det är ju, som @Malin_L säger, hud.

Det är en läsare som argumenterar emot den som skrivit artikeln men det möts av noll förståelse från dem som har bröllopssajten.

Total galenskap! Jag har verkligen varit helt ovetandes. Jag googlade. 3540000 träffar på "armpit fat" där majoriteten av länkarna (ja, jag kollade ju inte alla, men topplänkarna åtminstone) handlade om "how do you get rid of …".
 
Men nej, du ska inte känna dig tokfet för att några galningar fått för sig att ett veck i huden betyder att man ska banta! Känns urdumt att jag la in bilden nu, vill verkligen inte få någon att känna sig dålig.

På ämnet: Om nån tror att nån kan få dåliga idéer pga bilden får ni jättegärna rapportera det inlägget så kan moderator ta bort bilden. Det är helt OK för mig!
Nej nej, jag känner mig inte fet pga bilden. Så tänk inte att det var dumt! :)

Jag tänker mer att jag hade blivit deppig pga själva artikeln och att de inte bryr sig om någon påpekar det dumma i den.
 
Fast då vi levt i ett patriarkat i några tusen år vore det snarare konstigt om det INTE genomsyrade även vidskepelsen. Så här står det tex om talet 13 på en sida om folktro:

"Dock är det mest troliga att "rädslan" för 13-talet började med patriarkatets seger över kvinnokulturen som rådd i de 50.000 åren innan. 13 är kvinnornas tal och månens tal. Det förekommer vartenda år exakt 13 fullmåner, på samma sätt som det därför hos kvinnor förekommer 13 menstruationer. Fullmåner och menstruationer har naturligtvis uppmärksammats och hedrats som fruktbarhetens förutsättning i tusentala år. 13 var kvinnotalet och fruktbarhetstalet nummer ett! Människans och jordens fruktbarhet var förutsättningen för släktets fortlevnad i en utsatt miljö. Fruktbarheten har vördats, inte krigssegrar och krigshjältar. Det andra kvinnotalet är 9 - nio månaders graviditet för ett fullgånget, levnadskraftigt barn."
Jag har läst det jag med, men det är en teori om talet 13 och knappast representativt i övrigt. I Kina är det talet 4, i Italien både 13 och 17, kulturella skillnader helt enkelt. Kvinnokulturen var, i hela världen, i Norden, i Rom? Kvinnans ställning i det Nordiska samhället var stark innan kristendomen kom och vi har här i Sverige varit kristna i knappt ca 1000 år.

Skrock går oftast ut på att ett visst dagligt beteende skulle påverka väder eller ge tur eller otur, särskilt inom äldre tiders
sjöfart, jakt, fiske eller jordbruk.
 
Jag känner tjejer som har ångest över att de ser ut så. Det är total galenskap.

Det är ju, som @Malin_L säger, hud.

Det är en läsare som argumenterar emot den som skrivit artikeln men det möts av noll förståelse från dem som har bröllopssajten.

Jag har lite småkomplex för en sak på min kropp och det är just mitt "armhålefett". Fast i mitt fall är det inte fett utan lymfvävnad, så det skulle inte gå att banta bort ens om jag försökte :meh:
Jätteskoj när folk rynkar på ögonbrynen och undrar vad det är för något och tycker det ser konstigt ut eller när jag berättade för mitt ex att jag inte tyckte om dom och han därefter tyckte det var skitroligt att skämta om att mina bröst hade smitit eftersom jag hade en extra uppsättning :banghead: Vissa människor förtjänar en plats i helvetet.
 
Och för att skriva något seriöst om trådens ämne (sådär lite som gubben i lådan under en pågående diskussion) så höll jag också på att få dåndimpen när jag såg länken (i trådstarten). Det är för jävligt.
 
Och för att skriva något seriöst om trådens ämne (sådär lite som gubben i lådan under en pågående diskussion) så höll jag också på att få dåndimpen när jag såg länken (i trådstarten). Det är för jävligt.
Dimp på du, det är bara kul med humor i det här nattsvarta ämnet. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 314
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 323
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
768
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp