Göra egna prisrosetter?

A

AbuDabi

Är det någon här som kan förklara för mig hur man gör egna prisrosetter??
 
Sv: Göra egna prisrosetter?

Ett tips är att vända dig till kattforumet, för många kattmänniskor är duktiga på att göra såna till uställningarna!:idea:
 
Sv: Göra egna prisrosetter?

Enklast möjliga:

Vira plastband flera varv runt handen, bind om med ett lagom långt, nedhängande band på mitten och "fluffa ut" rosetten. Snedklipp de två nedhängande banden.

Minns att jag var jättestolt över mina plastbandsrosetter som jag vann på ridskolan när jag var liten. :D
 
Sv: Göra egna prisrosetter?

Jag har gjort en egen rosa rosett där jag har skrivit min "förre detta" sköthästs namn på jag gjorde så här:

Jag klippte ut en rund papperbit och sedan klippte jag ut sidenband som var 6 cm långa. Jag limmade ihop ändarna på sidenbanden och klistarde fast dem på den runda papperbiten. Sedan klippten jag av två långa sidenband som jag limmade på.
Okej. Inget bra förklarat men du kanske fattar...

//Bea :bump:
 
Sv: Göra egna prisrosetter?

När jag var liten tog jag ett bullpapper (sådan man ar bullar i)

Klippte ut en mittcirkel av kartong som klistrades fast i mitten av bullpapperet, sedan fäste jag två sidenband på baksidan med en säkerhetsnål som även kunde användas till upphängning.

De blev jättefina :angel:
 
Sv: Göra egna prisrosetter?

Haha, jag och kompisar brukar fixa egna rosetter och sen ha typ clear round hoppningar, bara för att det är så kul att göra rosetter :

Så här såg den första jag gjorde ut:
35314063372.jpg

Fruktansvärt ful, men ett roligt minne från ett ridläger

Blev lite bättre sen, dom här har jag gjort i år:
10101431023.jpg

10101410691.jpg

10101390364.jpg

18508261662.jpg


Den här har min moster gjort :love::
35314063344.jpg


Kanske inte så snygga, men roliga att göra!
 
Sv: Göra egna prisrosetter?

Breda sidenband
Tunn kartong (tänk cornflakespaket)
Fint papper
Häftapparat
Lim

Klipp kartongen till en cirkel, använd häftapparaten för att häfta fast sidenbanden på den. När du har tillräckligt med band runt kartongen samt de "obligatoriska" hängande banden så limmar du fast en papperscirkel som följer de fula häftklamrarna.
 

Liknande trådar

Tävling vilken färg är det på prisrosetterna på en clear round? är det fof blå/vit eller har de ändrat för såg någon som sa det:confused:
Svar
1
· Visningar
1 280
Senast: Marty
·
  • Artikel
Hästnyheter I rehabiliteringssyfte blev Lina Engelin rekommenderad att arbeta sin häst över upphöjda bommar. Hennes man Rasmus Aronsson fick i...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
23 520
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bärstol
  • Mindre kombi?
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp