göra med stamtavla?

crolin

Trådstartare
Hur har ni gjort med era gamla hästars stamtavlor?

Funderar på hur jag ska göra min gamla älskades häst tavla. Vill att den ska ha en hedersplats i min nya lägenhet men vet inte riktigt hur jag ska sätta upp den. Den är lite förstöd i kanterna så vill inte använda de gjorda hållen då jag är rädd att den ska gå sönder. Funderar på att införskaffa ram till den men vet inte riktigt vad som passar.
Några förslag?
 
Sv: göra med stamtavla?

Nej jag har tappat bort min kamra i flytten (hoppas den dyker upp snart). Såg förrut att det var en spricka i ena hörnet som gick över en del av namnet:(

Annars är det en svart tavla med guldtext i finare stil. Så jag funderar på en guldram. Får ut i affärer och leta efter nån fin ram.
 
Sv: göra med stamtavla?

Jag har lagt alla i en stor koffert på vinden, meningen är väl att de någon gång, när ork, tid och lust infinner sig:Dska spikas upp på en stallvägg- så att jag, och andra kan kika, minnas, kolla gamla stammar osv.... men än så länge ligger de tillsammans med gamla plaketter/rosetter i koffertar som sagt...
 
Sv: göra med stamtavla?

Guldram kan nog bli väldigt fint, eller en svart med gulddekor. En namnskylt brukar ju inte vara så tjock, så det går nog utmärkt att sätta den i en vanlig ram. :)
 
Sv: göra med stamtavla?

svart gulddekor kan ju säkert bli snyggt. Ja den här stamtavlan är väldigt tunn så det borde gå bra :) Ska iväg och leta till helgen
 
Sv: göra med stamtavla?

En snygg Passepartou i en beige nyans och sen en ram med lite antiklook? Lite guld?
 
Sv: göra med stamtavla?

Hade du haft fler gamla tavlor fran andra hastar sa hade du kunnat gora bordsunderlagg.
Men jag tycker du ska rama in den i en fin ram som du kanner passar och hanga den pa ett bra stalle i din lagenhet.
Sjalv sa ligger min ena gamla i tavlings sakpet sa pa var tavling ser jag den :) men den ska val sa smaningom upp pa stall vaggen.
 
Sv: göra med stamtavla?

Annars kan du ta en ram dom är betydligt större än stamtavlan ocg sätta en massa bilder av hästen som ett kollagr med stamtavlan i mitten.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
866
Senast: Bison
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 864
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 728
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 038
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Ny Samsung?
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp