Bukefalos 28 år!

Göra om i sovrum

pepp

Trådstartare
Nu har jag bott i lägenheten i snart två år, och jag har aldrig varit nöjd med sovrummet :crazy: Det ska ju vara ett rum där man trivs.

Det är fyrkantigt, gula fula tapeter med en tillhörande gulaktig ful bård i uppe vid takkanten. Vill ha bort garderoberna, känns som att dom bara tar upp plats, brukar såna där garderober gå att montera ner på ngt sätt? Sen vill jag måla alla väggar förutom den "rena" väggen som huvudändan på sängen står mot. Där vill jag ha nån sorts fondvägg.

Har ni några andra tips? Och framförallt, garderoberna-montera ner? Är ju en hyresrätt jag bor i, så jag kan ju inte slänga dom tyvärr :crazy:

Bild538.jpg

Bild537.jpg

Bild536.jpg

Bild535.jpg

Bild534.jpg
 
Sv: Göra om i sovrum

Eftersom det är en hyresrätt kanske det inte är så bra att tabort gaderoberna... Men du skulle jue kunna måla eller tapetsera dem så de blir lite roligare. Jag målade mina och sen köpte dessa
71529_PE187108_S4.jpg

samt nya knoppar på Indiska, det blev skitbra=)
 
Sv: Göra om i sovrum

Kanske inte så bra att måla på garderoberna heller om det är en hyresrätt? Risken finns att TS måste återställa det också. Likaså omtapetsering. En variant för att piffa till garderoberna skulle kunna vara att lyfta av dörrarna sätta dit ett draperi i något härligt tyg som stämmer med resten av inredningen.
 
Sv: Göra om i sovrum

Fast det känns inte heller bra. Jag vill ha bort dom för att kunna ha sängen i mitten för att få en mer enhetlig känsla.
Därför tänkte jag om dom går att montera ner kanske, då är det ju bara att he upp dom om man flyttar.
 
Sv: Göra om i sovrum

Fast om man gör det till det bättre, målade dem vita, innan var de åt det gulnade hålet. Iofs, det är jue om de blir sura för dekorationerna.. (bor också i hr, fast dock bara i en vecka till, JIPPII!!)
 
Sv: Göra om i sovrum

Jag bor i hyresrätt och jag monterade ner garderoberna med en SLÄGGA när jag flyttade in. Ingen inspektion gjordes innan, så ingen kan bevisa att dom stod där. Såg för jäkligt ut med dom där, mkt snyggare nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: Habina
·
Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 362
Senast: monster1
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 601
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 619
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp