Bukefalos 28 år!

Håller med. Från mitt boende i bagaregården hade jag 100 meter till påfart utan att det var bullrigt. Det var ju såklart inte mitt i stan, men stan är så liten att man ändå kan cykla överallt. De flesta av mina vänner bor/bodde i Majorna och det var ju bara 30 min på cykel. För att kunna gå/cykla i Gbg tror jag det viktigaste är att inte bo på ett berg 🙄

Jag, som bor på ett berg och har vänner på andra berg, är väldigt tacksam för elcykeln. 🤣

Cykel är by far det snabbaste sättet att transportera sig inom stan. Tyvärr är ju inte alltid vädret så lockande för det, men med elcykel tål man åtminstone lite mer vind. (Inte bara i form av motvind, det faktum att den har ett tungt batteri gör att den tar kastvindar lite bättre. 🤣)
 
Jag, som bor på ett berg och har vänner på andra berg, är väldigt tacksam för elcykeln. 🤣

Cykel är by far det snabbaste sättet att transportera sig inom stan. Tyvärr är ju inte alltid vädret så lockande för det, men med elcykel tål man åtminstone lite mer vind. (Inte bara i form av motvind, det faktum att den har ett tungt batteri gör att den tar kastvindar lite bättre. 🤣)
Jag bor nedanför ett berg och jobbar ovanpå det, så kan skriva under på elcykel 😂. Men det var ett kriterie när vi letade ny bostad, inte på ett berg, för då kommer jag aldrig cykla…
 
Hur är det att ha häst norr om Göteborg?
Nu har jag inte häst (längre) och har inte haft just här men en sak kan jag säga, det finns mycket natur och ridvägar längs 45:an. Och många stall. Ofta med stora gräshagar. Ale hästklinik är mycket välbesökt och det finns flera ridhus.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
16 689
Senast: kma
·
Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Otherside
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 982
Senast: Niyama
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp