Bukefalos 28 år!

Göteborgskalaset överväger könsuppdelad publik

Det är ju ändå en trend i världen som börjar kämpa sig upp. Finns krav på könssegregerade bussar i Israel (gör mig livrädd) från enstaka grupper.

Nej helt ärligt, jag ser varje könssegregerad åtgärd som ett steg bakåt och en vinst åt tafsarna.

(Men jag har inte bestämt mig gällande badhus ännu, (eftersom det är livräddande att kunna simma,) om jag tycker det är viktigare att kvinnor lär sig simma än att det inte ska finnas kvinnotider. Om man har kvinnotider kanske även manstider vore bra (för att understryka att kvinnor inte har en särställning i att vara speciellt ömkansvärda).

Svettis bassäng i Uppsala hade kvinnobad och mansbad (på lätt udda tider) och allmänt bad i sin lilla bassäng. Det var kvar från gamla tider och gällde nakenbad -man fick inte bada annat än näck, detsamma på Kallbadhuset i Visby (som numera väl är en krog?), de hade kvinno- och mansavdelning och det var väl antydd nakenbad -fast man fick nog ha baddräkt, tyckte det var jätteknäppt när jag var där med farmor som liten.)

Jag förstod tonfallet i ditt första inlägg.
Dessvärre verkar det som om inte alla gjorde det.
 
Samma tröttsamma tanke om att samma antal sexövergrepp alltid sker trots att fakta visar att så inte är fallet. Fast det är klart; det är en födokrok att skylla allt på män om man livnär sig som feministisk debattör.

Tack och lov försvinner dessa jobb och uppdrag mer och mer.
Var någonstans i artikeln hävdas det att antalet sexövergrepp är en konstant? Är det läsförståelsen som brister eller dags att boka tid hos optiker/ögonläkare?
 
Var någonstans i artikeln hävdas det att antalet sexövergrepp är en konstant? Är det läsförståelsen som brister eller dags att boka tid hos optiker/ögonläkare?

När ska du gå dit?

"Om Bråvalla stänger flyttar gärningsmännen sig bara till nästa hemmafest och tar sig lika många friheter där."
 
Ständigt dessa manliga känsloargument.
Hela grejen handlar ju om att det är väldigt väldigt synd om män. Det vill säga: mäns känslor. Deras stackars känsloliv tvingas ju hantera att det är MÄN som är det stora säkerhetsproblemet här i världen, till exempel på Göteborgskalaset.

Hela motståndet mot de där fredade zonerna, från somliga mäns sida, är ju som en enda okontrollerad emotionell uppkastning.
 
Hela grejen handlar ju om att det är väldigt väldigt synd om män. Det vill säga: mäns känslor. Deras stackars känsloliv tvingas ju hantera att det är MÄN som är det stora säkerhetsproblemet här i världen, till exempel på Göteborgskalaset.

Hela motståndet mot de där fredade zonerna, från somliga mäns sida, är ju som en enda okontrollerad emotionell uppkastning.

Du ser det verkligen inte, eller hur?
Att du och flera alla kategoriserar MÄN och därmed smetar ut skulden över ALLA MÄN.
De invändningar du reagerar på hade inte dykt upp (tror jag; åtminstone inte från min sida) om man varit mer balanserad i uttryckssätt och faktiskt insett att det handlar om VISSA MÄN.
Kollektiv skuldsättning och kollektivt utpekande är inte bra, oavsett om det är män eller någon annan grupp man smetar kollektiv skuld på.
 
Du ser det verkligen inte, eller hur?
Att du och flera alla kategoriserar MÄN och därmed smetar ut skulden över ALLA MÄN.
De invändningar du reagerar på hade inte dykt upp (tror jag; åtminstone inte från min sida) om man varit mer balanserad i uttryckssätt och faktiskt insett att det handlar om VISSA MÄN.
Kollektiv skuldsättning och kollektivt utpekande är inte bra, oavsett om det är män eller någon annan grupp man smetar kollektiv skuld på.
Jag visste givetvis att jag skulle få det svaret.

Hela den här förbannade skiten om hur synd det är om män NÄR DET FAKTISKT FÖRELIGGER AKUTA BEHOV AV ATT SKYDDA KVINNOR FRÅN JUST MÄN står mig upp i halsen. Om mäns övergrepp inte vore en så normaliserad del av maskuliniteten skulle vi kanske kunna hantera frågan mer nyanserat. Som det nu är kan en man lätt samtidigt vara hur vidrig som helst mot kvinnor och i alla andra sammanhang helt ok.

Det är inte män det är synd om då kvinnor skyddas. Varje påstående i motsatt riktning bidrar till att upprätthålla maskulinitetens dåliga kvinnosyn.
 
Senast ändrad:
Och nu ska vi också prata om vad viktigt det är att mammor fostrar sina söner att behandla kvinnor "väl". Vi har missat det tycker jag.
 
Du ser det verkligen inte, eller hur?
Att du och flera alla kategoriserar MÄN och därmed smetar ut skulden över ALLA MÄN.
De invändningar du reagerar på hade inte dykt upp (tror jag; åtminstone inte från min sida) om man varit mer balanserad i uttryckssätt och faktiskt insett att det handlar om VISSA MÄN.
Kollektiv skuldsättning och kollektivt utpekande är inte bra, oavsett om det är män eller någon annan grupp man smetar kollektiv skuld på.

Fast det handlar inte om vissa män, vilket antyder att det är en liten obskyr andel.

Det handlar heller inte om skuld till enskilda brott. Det handlar om ansvar. Ett ansvar som endast en liten andel män tar på ett bra sätt.

Det är bara en liten andel av män som begår övergrepp, men det är en stor andel män som vägrar att både inse och ta det ansvar de har för att motverka en kultur där det får hända. Istället medverkar de till att förstärka det som ökar sannolikhet för övergrepp. Vi ser flera exempel här i tråden, där män med näbbar och klor, vill komma undan ansvar och skylla på "de andra".
 

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
55 679
Senast: Thaliaste
·
Svar
34
· Visningar
3 790
Senast: imzork
·
Western Årets tävling på Chappen är avklarad och det kanske är dax att summera intrycken. Vad var bra, vad var mindre bra eller kanske till och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 428
Senast: Samba
·
Småbarn Hur blir flickor sådana? Jätterosa, prinsessig, glittrig och galen i smink. I min "sminkväska" finns en mascara och ett täckstift...
Svar
7
· Visningar
1 473
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp