Bukefalos 28 år!

Göteborgskalaset överväger könsuppdelad publik

Fast det handlar inte om vissa män, vilket antyder att det är en liten obskyr andel.

Det handlar heller inte om skuld till enskilda brott. Det handlar om ansvar. Ett ansvar som endast en liten andel män tar på ett bra sätt.

Det är bara en liten andel av män som begår övergrepp, men det är en stor andel män som vägrar att både inse och ta det ansvar de har för att motverka en kultur där det får hända. Istället medverkar de till att förstärka det som ökar sannolikhet för övergrepp. Vi ser flera exempel här i tråden, där män med näbbar och klor, vill komma undan ansvar och skylla på "de andra".
Jag tror jag älskar dig just nu @sjoberga. Tänk om fler män tänkte/resonerade som du.
 
Jag tror hon samarbetar med den kompetente psykologiprofessorn S Å Christiansson (en av huvudpersonerna i Quick-affären). Är man intresserad av fakta tycker jag man bör gå till källmaterialet själv och läsa, och då inte välja ut bara de delar som passar ens egen syn. Officiell statistik och undersökningar finns viss mån, BRÅ har tex. gjort en del och känns betydligt mera trovärdig än enskilda aktivister.

Så S Å Christiansson ses fortfarande som kompetent? Trodde han gömt sig bakom en skämskudde.
 
OT
Ibland tror jag att många delar av samhället har problem med att inte gå över gränsen dvs många saker som jag anser är över gränsen "är bara roliga, och om man inte gillar det så är man en surkärring"

Jag tänkte på det när jag läste denna länken;
Ska tilläggas att det bara är kvinnor som dras upp;

http://www.dn.se/nyheter/sverige/museibesokare-saldes-som-slav/

Det är också intressant med museidirektörens kommentar;

"Museidirektör Björn M Jakobsen säger till Sydsvenskan att kvinnan skulle ha sagt i från.
– Det är teater, en kul lek som har pågått i många år. Man fångar in en person som träl och säljer honom eller henne på torget. Publiken tycker det är kul. Alla är med på det.

Kvinnan har uppgett att hon skrek nej flera gånger.
– Ett nej hör väl också spelet till. Det är väl ingen som vill bli såld som slav, säger Björn M Jakobsen"


Så om hon säger nej så menar de att det bara hör till spelet. Hur skulle hon ha visat att hon inte ville vara med? Och sen som vanligt är det kvinnan som måste säga nej. Annars kör man på istället för att fråga...?
För mig så är sånt här brist på respekt. och inte bara "roligt och kul spex"

Min son som var närvarande beskriver ett helt annat händelseförlopp. Allt finns filmat.
 
Så S Å Christiansson ses fortfarande som kompetent? Trodde han gömt sig bakom en skämskudde.
Det var en sarkasm :) Rogland försvarade S Å Chrstianson och försökte mörka hans betydelse i Quick-affären. Jag har inte läst vad Rogland skriver i ämnet sexualbrott men vet lite mer om S Å Christianson och vad han höll på med i samband med Quick. Bara det att Rogland är nära lierad med Christianson tycker jag är nog för att vara försiktig när det gäller hennes utsagor, och en enkel sökning på internet ger mig i varje fall att det är en riktig inställning.
 
Hon blev tillfrågad, skrattade och svarade ja. Sa nej när hon ombads dansa, och behövde inte dansa.
Detta är alltså andra- och tredjehandsuppgifter, men jag litar mer på min son än på en journalist som inte var där.
Ok jag förstår att du tror på din son. Jag var inte på plats så vet inte vad som hände då.

Det jag dock fortfarande tycker är underligt är varför de bara tar kvinnor. På filmerna jag sett är det bara kvinnor ca 20-25 år. Och gruppen skriver ju själva att det är lättare att ta kvinnor då de inte är lika uppmärksamma.
Varför krävs att de inte är uppmärksamma om allt är frivilligt?

Sen är jag lite tveksam till det som skedde på filmerna då kvinnorna stod på scen. Dvs då en man pekar och ibland tar på hennes kropp och samtidigt säger att hon har en fin kropp och är stark etc samtidigt som hon snurrar ett varv.

Ska tillägga att jag inte sett filmen på den polisanmälda händelsen utan detta är andra filmer med samma grupp.
På dessa filmer kan jag inte se att de blir tillfrågade först utan först kommer männen fram och tar tag i händer eller lägger ett rep runt halsen. Sen säger de något.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
55 688
Senast: Thaliaste
·
Svar
34
· Visningar
3 790
Senast: imzork
·
Western Årets tävling på Chappen är avklarad och det kanske är dax att summera intrycken. Vad var bra, vad var mindre bra eller kanske till och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 428
Senast: Samba
·
Småbarn Hur blir flickor sådana? Jätterosa, prinsessig, glittrig och galen i smink. I min "sminkväska" finns en mascara och ett täckstift...
Svar
7
· Visningar
1 473
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp