GOLDEN, en ras delad i 2 läger?

Jag kan att hålla med dig där, men DP är ju inget riktigt :angel:

Visst att DP:n inte har så lätt i jaktprov som en hund med helt rena jaktlinjer, aveln och ändamål skiljer sig ju rätt ordentligt... Vår jaktlabbe hade inte kunnat vara i möblerade rum om hon inte hade fått jaga, så jag kan tänka mig en kompromiss när det gäller hur mycket de kräver ;)

Men tycker ändå det är härligt att se en DP på prov, det är ju fortfarande samma ras, skulle dock inte själv vilja ha DP som ren jakthund, för stora risker som jag ser det.

//E
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 723
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 206
Senast: dobbis
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 528
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp