Googles MH

Lady_A

Trådstartare
Idag har Google gått sitt MH. Kul, protokollet blev ganska väntat, han är lite fegis, hade väl önskat att han överraskat mig och kollat dumpe och spöken lite mer självständigt men när jag gick halvägs fram så var han ju med och gjorde lite tendenser till att gå sista biten.
Passiviteten visste jag att han inte skulle fixa, vi har kommit så lång att han kopplar av om jag säger till honom när han börjar pipa och gny, men inte av sig själv än. Och skott, tja han sket väl i min jäkla leksak, han skulle ju hitta fågeln! Har dom skjutit finns det en fågel att apportera!

Här kommer siffrorna

1a Kontakt hälsning 4
1b Kontakt samarbete 3 (han bogserade i väg testledaren ut i skogen, på jakt efter spännande dofter)
1c Kontakt hantering 3

2a Lek1 leklust 4
2b Lek1 gripande 4
2c Lek 1 dragkamp (han vill inte kampa på mitten av rep bara om han får ena änden så han stod bara och tuggade på det och var lite fustrerad)

3a Förföljande 4,4
3b gripande 5,2

4 aktivitet 5

5a Avståndslek intresse 2
5b Avst.lek hot 1
5c Avst lek nyfikenhet 1 (5 meter ifrån har han kollat att det är en vanlig människa, ingen han känner ens, och beger sig istället ut i skogen på jakt på mer intressanta äventyr)
5d avst lek leklust 1
5e avst lek samarbete 1

6a överraskning rädsla 4
6b överraskning hot/agg 1
6c överraskning nyfikenhet 3
6d överraskning kvarstående rädsla 1
6e överraskning kvarstående intresse 1

7a ljudkänsl. rädsla 1
7b ljudkänsl nyfikenhet 5
7c ljudkänsl kvarstående rädsla 1
7d ljudkänsl kvarstående intresse 2

8a spöken hot/agg 3
8b spöken kontroll 4 (han gjorde en paus och nosade runt lite, typisk avledande manöver han han när han är under press, men återgick sedan till att kontrollera dem, det är jag jättenöjd med, gullehunden)
8c spöken rädsla 5 (fast han satt bara lugnt och titta de tills de gått iaf 1/3, stolt!)
8d spöken nyfikenhet 2
8e spöken kontakt 4

9a lek2 leklust 4
9b lek2 gripande 3

10 skott 3
 
Sv: Googles MH

var ju elakt av dem att inte ha någon fågel färdig åt honom när de nu sköt :D
grattis!
 
Sv: Googles MH

Tack tack bägge två. Jo en liten kråka eller nått kunde de väl slängt iväg åtmistonde! :p
7 av 9 syskon var där kul att se hur pass lika de ändå var :)
 
Sv: Googles MH

O Leon borde fått ha beskrivarens BC tik i andra sidan av trissan till lilla bytet, han såg henne i närheten innan MHt började o drog ett ärevarv runt klubbstugan o lite mer innan han lät sig infångas o fortsätta beskrivningen.
:angel:
 
Sv: Googles MH

Ibland är dom ju för charmiga! :p
Min lille drar ju i kopplet som en tok om man inte jobbar med det kontant,o ch efter ca 1 min på MH insåg han att matte säger visst inte till om jag drar, så sedan hängde han som en galen trasa längst ut i kopplet och var apdryg hela dagen, behövde inte böja mig ner för att kyta upp skorna sen :P
 

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 734
Senast: Fruentimber
·
Tjatter Deltagarlista 1. Mistimed 2. Magnum 3. Artline 4. Mirtai 5. Hedinn 6. Aliisa 7. Lena 8. Fio 9. glömmerallt 10. flyingchange 11. Ileo 12...
27 28 29
Svar
570
· Visningar
19 423
Senast: Ferrari
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: Nenyah
·
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
20 577
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp