Göra hemsida i wordpress

Molvi

Trådstartare
Har en lugn vecka och tänkte göra om min hemsida lite till företaget och blev sugen på att testa på wordpress.
Har min domän på one.com och har använt deras hemsideprogram.

Så har laddat ner wordpress och ska börja installera och där börjar problemen
1. Behöver visst en ftp för att ladda upp wordpress mappen så jag kan installera den. Är det bara att googla och ta första eller är det mer komplicerat?
2. Försvinner min gamla hemsida direkt när jag installerat wordpress?
Mina kunder bokar online genom hemsidan och det kan ta ett tag innan jag får ordning på hemsidan så kan man göra på något vis att den gamla stannar kvar tills jag publicerat den nya?

Tacksam för svar!

Sv: Göra hemsida i wordpress

Hej!

Det stämmer att du behöver en FTP-klient för att ladda upp filerna till ditt webbhotell. Ett bra program som jag brukar använda heter Filezilla. Det är gratis och enkelt att använda.

Jag vet inte hur One.com fungerar men oftast brukar man kunna ha flera hemsidor på samma webbhotell. Då borde du kunna skapa en ny katalog för din nya sida och ladda upp wordpressfilerna där.

Det finns andra alternativ för att bygga hemsidor om man inte vill hålla på med webbhotell och ftp. Då kan man använda tjänster som Weebly, Webnode och liknande. Det finns en bra samling här:

Gratishemsidor.nu

Mvh
Robin

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har hamnat i ett ekorrhjul när jag ska hjälpa min åldrige far att få ordning på hans iPad... Han fick den för tre år sen - inte... 2
Svar
26
· Visningar
1 703
Senast: Elementary
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Hösten börjar på allvar göra sig gällande. Augustimörkret har blivit påtagligt och i morgon är det dags för ridning igen. Jag har...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig ägt någon ajfån eller smartfån. När jag köpte min nuvarande mobil för 4 år sedan var kravet att det skulle gå att ringa...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Magiana
·
E
IT & mobiler Om jag gör en hemsida i Front Page, och vill lägga upp den på ett .se domän (sådant som kostar pengar, ja ni vet.. :o ), måste jag ha...
Svar
10
· Visningar
1 440
Senast: nidron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka