Görs det byxor med högmidja?

diabla

Trådstartare
förr i tiden, för typ 5-10 år sedan så fanns det nästan bara byxor med högmidja, nu finns det inga alls. Alla ridbyxor jag har hittat har låg midja.

jag undrar vad det är som hänt. tycker ni att det är bekvämt att rida med byxor med låg midja? är det en trend tror ni eller är det nått som kommer att hålla i sig.

Vet ni om det ens görs och säljs byxor med högmidja längre?

Sv: Görs det byxor med högmidja?

Pikeur candela har hög midja. Vet att det finns flera andra märken och modeller också, men candela är nog den som har högst midja som jag kommer på.

Tycker de flesta har hög midja fortfarande, men jag har iofs kort överkropp.

Candela är som sagt höga, men även Lugana och Mondega. :)

förr i tiden, för typ 5-10 år sedan så fanns det nästan bara byxor med högmidja, nu finns det inga alls. Alla ridbyxor jag har hittat har låg midja.

jag undrar vad det är som hänt. tycker ni att det är bekvämt att rida med byxor med låg midja? är det en trend tror ni eller är det nått som kommer att hålla i sig.

Vet ni om det ens görs och säljs byxor med högmidja längre?

Håller med!
Verkar vara dåligt med hög linning.
Förfärligt med dessa korta byxor som slutar på höften.

Förfärligt med dessa korta byxor som slutar på höften.

Jag tycker bättre om de som slutar på höften, men de får naturligtvis inte vara så låga att man riskerar få brevlåda över hinder och vid krumsprång... :D Jag har aldrig gillat saker som sitter åt runt magen. :yuck: Mina tarmar vill vara ifred! :D

Jag som gillar byxor med hög midja och gubbveck får leta begagnat... Vilket inte är lätt då jag dessutom drar större storlek än 38! Men ja, Pikeur har ju några modeller, kolla efter dem med tre knappar, tror även Cavallo har några modeller.

Beror nog på hur man ser ut i kroppen, tycker alla brallor jag prövar har normal midja, varken hög eller låg.

Åh, ja, gubbveck är något jag verkligen saknar också! På mig sitter de flesta ridbyxor "normalt" i midjan, lagom liksom, så det är ingenting jag saknar så mycket... men gubbveck. Åh, vad snyggt. Åh, vad omöjligt att få tag i.

Fits ridbyxor har högre midja än dom flesta jag har provat..kan också tillägga att dom är dom skönaste som finns, tar aldrig på mig några andra ridbyxor efter att ha provat dessa..Helt klart bäst!

Hv polo har också rättså hög midja på deras. Mina jag har är iallafall med tre knappar!
Dock så är kvalitén på dom inte den bästa...

Jag har ett par Candela. Visst är de högre än Cindy och Lucinda. Men det är frågan om några cm, 2-3 typ.
Jag lade just de tre bredvid varann och kollade.

Men absolut känns det skillnad på. Med Candela-brallorna måste jag hålla mig lite smalare för att inte få muffintopp med min kroppstyp.
Cindy och Lucinda kan jag fläska på mig mer i.

Tycker betydligt mer om mina Candela än de hemska gamla Mondega jag haft förr om åren. Brrr! Hemska byxor!
Lugana finns med låg och hög midja. Den normala är den högre. Annat talas om med speciell benämning. De låga är som Lucinda i midjan.

Jag ville eg ha låg midja. Men jag tycker de här Candela i jeanstyg som jag är är så galet snygga. Fanns inte i det tyget i någon annan modell utan massa "dekorsömmar", fickor och krimskrams.;)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 264
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
726
Senast: Gimlan
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 163
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31