Göteborg Horse show

Jag tycker att mässan blivit mindre och mindre för varje år efter pandemin. Har varit där varje år sen typ 90talet, men i år blev det inget. Inte lönt med diesel, parkering och inträde och sen svindyra priser i affärer.

Jag tycker mässan är bra för att kunna prova och klämma på grejer (t.ex provade jag ut vinterridleggings och vanliga leggings från Zaczess förra året och i år provade jag ett gäng hjälmar), men de verkliga kapen är inte så många och i år märktes det att det var glesare. Hörde en utställare säga att det kostar flera tusenlappar mer för samma monter på Eurohorse jämfört med MyDog och då vet jag att många tycker MyDog är tokdyrt.

Jag tycker mässan är bra för att kunna prova och klämma på grejer (t.ex provade jag ut vinterridleggings och vanliga leggings från Zaczess förra året och i år provade jag ett gäng hjälmar), men de verkliga kapen är inte så många och i år märktes det att det var glesare. Hörde en utställare säga att det kostar flera tusenlappar mer för samma monter på Eurohorse jämfört med MyDog och då vet jag att många tycker MyDog är tokdyrt.
Synd! Då är det ju svårt för utställarna att ha erbjudanden :down:

Vi var där idag och så härlig stämning!

Mässan var lite halvtråkig, mysiga matställen dock.

Det enda fynd vi gjorde var när de stängde ner - då ville dottern prova de fina glaserade äpplena.

Eftersom de redan börjat plocka undan så fick vi plocka med oss så många äpplen vi ville 😄 . Man blev ganska trött på dem snabb, mycket sött o gott ytterskal men sen ett vanligt äpple underst. Ja men då fick vi testat dem i alla fall 😊

Angående plats så tyckte jag det var väldigt trångt vid de vanliga platserna.

Equine America sponsor som tillverkar tillskott

Det räckte tydligen att läsa namnet för att få upp den facebooksidan i mitt flöde. Det är ju helt otroligt. Jag har aldfig ens hört märket tidigare.
Screenshot_20260223_083614_Facebook.webp

Har inte varit på GHS på länge men var en sväng i lördags med dottern. Var väl helt OK, vi såg sverigeponnyn och 150-hoppningen. Dotterns största behållning tror jag var käpphästbanan. Hon hade inte tålamod att leta fynd, men det var heller inte så bra erbjudanden på mässan tyckte jag, av vad jag såg. Köpte bara kollamasken. ^^

Nu är väl detta väldigt mycket av ett sidospår kanske, men tycker du att "brasse" är ett nedsättande uttryck? Jag uppfattar det inte så, utan bara som förkortning/slang för "brasilianare" - eller har jag missat något?
Jag tycker inte att det är så trevligt med slang för någon nationalitet. Var går gränsen? Finnar? Japsar? Jag tycker att man som kommentaror ska vara korrekt och konsekvent.

Jag har aldrig varit i Skandinavium men funderar på att åka dit nästa år. Hur ser det ut med benutrymmet?
Jag är lång med långt lårben så jag har svårt att få plats på många ställen. När det var tävlingar i Globen kunde jag inte gå dit på söndagarna för jag fick trycka ihop mig så mycket i bänken att fick rejält med värk dagen efter. Mina knän kunde också slå i huvudet på den framför 😟

Nästa år blir något alldeles extra så det är ett bra val att åka om du inte varit tidigare. 50 års jubileum för GHS och trippla världscupfinaler (hoppning, dressyr och voltige) det blir inte bättre än så.

Skulle tro att du vill sitta på rad sju på de flesta sektioner om du vill ha mer benutrymme. Kan vara rad sex också på vissa sektioner då sitter du på raden längst ner av de som är ovanför stolarna allra närmast arenan. Lite svårt att förklara på ett begripligt sätt men man brukar kunna välja på en karta där man ser hur alla stolar är. Råd vara ute i mycket god tid att boka om du vill ha en specifik rad.

Nästa år blir något alldeles extra så det är ett bra val att åka om du inte varit tidigare. 50 års jubileum för GHS och trippla världscupfinaler (hoppning, dressyr och voltige) det blir inte bättre än så.

Skulle tro att du vill sitta på rad sju på de flesta sektioner om du vill ha mer benutrymme. Kan vara rad sex också på vissa sektioner då sitter du på raden längst ner av de som är ovanför stolarna allra närmast arenan. Lite svårt att förklara på ett begripligt sätt men man brukar kunna välja på en karta där man ser hur alla stolar är. Råd vara ute i mycket god tid att boka om du vill ha en specifik rad.
Tack!

Jag ska absolut vara ute i god tid, vill helst sitta vid gången också.

Tack!

Jag ska absolut vara ute i god tid, vill helst sitta vid gången också.
Ett tips annars är dom gröna stolarna rakt ovanför ryttarna. Brukar vara reserverade för folk som aldrig dyker upp. Eller pressektionen brukar bara hyfsad tom, där får du tom ett bord. Vet inte om dom har vakter där nu iof. Var ett tag sedan jag var där.
Ja om du får dåliga platser alltså 😅

Nästa år kanske också fler toppryttare satsar på världscupen iom att det inte är något stort mästerskapsår. :)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

• Intuitivt ätande
  • Roliga saker som barn säger

Hund

Katt, Andra Djur

• Vad för kattras passar mig och sambon?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Dressyrsnackis 20
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka