Gränskontrollen?

Luff

Trådstartare
Hur ska det gå till? Det är inte lätt att få information men här på Buke kanske någon vet. Klarar vi att kontrollera gränserna så här? Är det verkningsfullt?
 
Hur ska det gå till? Det är inte lätt att få information men här på Buke kanske någon vet. Klarar vi att kontrollera gränserna så här? Är det verkningsfullt?
http://www.expressen.se/nyheter/det-har-innebar-beslutet--i-6-punkter/ Inte världens mest pålitliga källa men åtminstone något om hur det ska gå till.
Det jag inte förstår är hur man ska kunna kräva att folk ska ha id-handlingar när man samtidigt läser om dels barn som föds i flyktingläger och därmed inte tillhör något land och kan inte få någon id-handling, dels de som har flytt över havet och kanske har tappat/blivit bestulna på sina id-handlingar. Men jag kan mycket väl har missuppfattat något, det känns som om det finns många delar som jag inte förstår. :(
Om vi klarar att kontrollera gränserna, tveksamt, jag ser framför mig folk som försöker ta sig till Sverige över vattnet i osäkra båtar och vi får ytterligare dödsfall. :(
 
Hur ska det gå till? Det är inte lätt att få information men här på Buke kanske någon vet. Klarar vi att kontrollera gränserna så här? Är det verkningsfullt?

Det är partiella gränskontroller, vilket betyder att inte alla kommer att kontrolleras utan det kommer göras stickprov. Om du inte har laglig rätt att resa in i landet så får du antingen vända om eller söka asyl. Effekterna blir troligtvis ett ökat asyltryck då de som vill vidare till Norge eller Finland kommer bli tvungna att söka asyl här om de inte vill vända tillbaka.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 346
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Hur funkar det på ert jobb, ligger tiden ni jobbar in klämdagar utanför den maximala veckoarbetstiden eller ingår klämdagarna inom den...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 304
Senast: Anna
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 062
IT & mobiler Nu kanske jag skämmer ut mig som extremt oteknisk, men då får det vara så. Jag fick ett mail idag från ett företag jag brukar få...
2
Svar
20
· Visningar
1 629
Senast: Runan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp