"Gråhund" i veterinärerna

T

Tican

För några veckor sen i veterinärerna var det med en hund som var hängig, och den var så otrooooligt söt, hette Ville. De sa att det var en "gråhund". Det lät ju inte speciellt specifikt, har rasen något annat namn? Vad är det för typ av ras?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Gråhund" i veterinärerna

En gråhund är en hund av spetstyp, ex samojed, jämthund och siberian husky m fl.
Den är som namnet antyder gråmelerad och används till att jaga älg med.
Storleksmässigt som en labrador skulle jag tro.

Finns säkert info på nätet om du söker, det borde iallafall finnas en rasförening.
 
Sv: "Gråhund" i veterinärerna

cillamuffins skrev:
det ÄR en ras som heter gråhund, eller norsk älghund, grå.
Där ser man! Så fruktansvärt fin. Undrar om pappa behöver en älghund..? :angel:
 
Sv: "Gråhund" i veterinärerna

Dom som jag träffat på (rätt många) har dessutom varit riktigt trevliga att ha å göra med!
 
Sv: "Gråhund" i veterinärerna

De är dessutom den ras som är överlägset sötast när dom är valpar!
 
Sv: "Gråhund" i veterinärerna

Jag har hittat min drömras! :) :love:
 
Sv: "Gråhund" i veterinärerna

29juni3c.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 499
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 140
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 065
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
509
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp