Vad har ni för relation till era grannar? Vi bor i ett villaområde på landet och de flesta verkar hålla sig på sin kant, vinkar väl när man åker förbi. Grannen två hus bort är den vi pratar mest med, han är alltid glad och pratsam men i övrigt är det knappt man får hej från de närmaste. Igår dök det upp flyttbilar till huset precis intill vårt. INGEN vet nånting. Huset har inte varit ute till försäljning och ingen vet var de ska ta vägen. Sthlm gissar vi eftersom flyttbilarna kom därifrån.
Är det vi som är skumma som inte får kontakt med folk eller har vi lyckats flytta till ett mystiskt område? Är det normalt att någon bara flyttar sådär? Jag tänkte att de närmaste grannarna skulle tycka det var trevligt att få veta om det kommer nya grannar, är huset sålt, ska hyras ut, stå tomt eller vad?
Där jag bor nu så brukar jag festa med grannen mittemot, samt att jag nu lärt känna en tjej i den andra trappuppgången, vi hänger rätt ofta
Där jag bodde förut så festade hela huset ihop, jag hittade mig en kk och fick en a-lagare som uppvaktade mig
När man bor i lägenhet tycker jag det är enkelt att knyta nya kontakter. Kanske är svårare i villaområden?