Sv: Gräsreducerare/betesbegränsare - undersökning
EXAKT sådär gjorde min med Globus hinkmodell. Körde ner den för hårt. Och blev mer och mer frustrerad, och stod tillslut och flåsade argt. Jag petade in gräs i början, sen var jag en elak matte, och efter kanske 4 - 5 dygn trillade poletten ner. Gäller gräset är lagom längd dock.
Köpte en greenguard förra sommaren, men kom inte längre än till att vi provade den. Jag tyckte den var hemsk. Klarade inte av att låta honom gå med den. I år provade vi den igen, men den åkte av inom en minut av samma skäl som förra året.
Efter att ha hört mycket positivt om Globus hinkmodell skaffade vi en sådan för några dagar sen. Den kändes betydligt "trevligare" än greenguarden. Vi satt kvar i hagen länge och försökte hjälpa honom att få in tekniken, men han kör bara ner mulen hårt i marken och det funkar ju inte. Nu har vi säkert provat den i drygt 20 timmar, men han har fortfarande inte fått till det. Förvånad för han är ganska påhittig annars och är en mästare på att lösa upp knutar i grimskaft.
Suck, hur lång tid har det tagit för era hästar att lära sig äta med hinkmodellen?
EXAKT sådär gjorde min med Globus hinkmodell. Körde ner den för hårt. Och blev mer och mer frustrerad, och stod tillslut och flåsade argt. Jag petade in gräs i början, sen var jag en elak matte, och efter kanske 4 - 5 dygn trillade poletten ner. Gäller gräset är lagom längd dock.