Bukefalos 28 år!

Gravid=Allmän egendom?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Humelibumlan

Trådstartare
När man är gravid är man då allmän egenedom och det är helt ok att att vädra sina åsikter oavsett för/om/till en gravid kvinna? :confused:

Helt plöstlig kommer "okända" människor fram o lägger handen på magen och frågar hur det är med lillen?
Hur ju ofta ganska stor lust att säga att jag fått missfall o bara är fet :mad: :devil:

Kommenter som -Hej, tjockis!
Ska tydligen uppfatts som roliga?? :smirk:

Har hört flera som fått okändas åsikter ventilerade om hurvida de bör rida/röka/springa/köra/äta osv i all oändlighet? :crazy:
Varför anser man sig helt plötsligt ha rätt i att lägga sig i främmande människors liv?? Och sen när blev min mage något som "alla" ska klämma o känna på?

Skulle behöva en tröja som det strår-
Rör magen o jag nitar dig :devil: :angel:
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

jag har märkt det fenoment när vänner varit gravida, och om jag mot all förmodan skulle bli gravid, så skulle den tröjan vara det första jag köpte!
Jag har aldrig kännt nåt behov av att klappa dem på magen -vare sig de är gravida eller inte.
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

escodobe skrev:
jag har märkt det fenoment när vänner varit gravida, och om jag mot all förmodan skulle bli gravid, så skulle den tröjan vara det första jag köpte!
Jag har aldrig kännt nåt behov av att klappa dem på magen -vare sig de är gravida eller inte.
Kanske finns en marknad för att trycka upp såna tröjor? :angel: ;)

Vill man klappa mage, kan man väl fråga först...
Ofta blir man ju lite förvånad när en främmande person kommer o lägger handen på ens mage och säger- Sparkar den?
Nog fan sparkar den kärring jävel o tar du inte bort handen kommer jag oxå sparkas snart? - Får man säga så?
devil-smiley-011.gif
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

Mitt ec funderade på att skaffa en tröja att gå med när vi har haft valpar.

NEJ jag vill INTE prata!!!NEJ du får INTE klappa!! FÖRSVINN innan JAG BITS
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

escodobe skrev:
Mitt ec funderade på att skaffa en tröja att gå med när vi har haft valpar.

NEJ jag vill INTE prata!!!NEJ du får INTE klappa!! FÖRSVINN innan JAG BITS
:rofl: Underbart! :rofl:
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

En nära vän till mig är höggravid. Hon är mycket skygg och lider enormt utav detta faktum - När du är gravid blir du plötsligt allmän egendom.

Min vän försökte tidigt i graviditeten begå självmord (hon är manodepressiv) och fick som första kommentar av en avlägsen släkting "Ja, det var ju tur att lillen klarade sig ur det här"... Plötsligt är man enbart bostad åt någonting som tycks vara betydligt mycket mer värt än den egna integriteten.

Om ni någonsin ser en höggravid flicka (blott 17 år) med texten "Fuck Off" på magen, då vet ni vem hon är.

MVH Fredrika
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

Är i v 37 och hur trött som helst på dessa kommentarer...

"Hej tjockis"
"Öh dra in magen va"

Börjat bita ifrån med: "ja det kom ju från rätt person" eller "Ja jag är gravid vad är din ursäkt" :devil:

Å andra sidan skall det beklagas hur liten jag är och att jag omöjligt kan ha gått såhär långt (är en liten tjej på ca 50 kg) Hur skall de ha det?

Kommentarerna om pappan är nog de jag mått sämst över

"Var det planerat" -Men snälla människor frågar man så?
"vet du vem pappan är"- Nej jag har inte orkat checka hela telefonlistan än...
"Vet du inte att ett barn MÅSTE ha 2 föräldrar"- Nä fan jag jag glömmde...

Otroligt omogna kommentarer tillbaka av mig men jag är utless på det nu,kan ju inte ens sticka näsan utanför dörren pga detta vissa dagar...Fattar inte hur folk orkar hålla på.

Eller så skall det redovisas hur man tänkt ha det hemma,hur man skall ha råd,tid och allt tjat om hur livet nu borde vara slut för min del.
Eller främmande människor som "Åh då kan väl jag få sitta barnvakt" Öh eller inte kanske...

Känns som att man är nån se värdhet eller nåt,Nu är det inte Zaria som kommer gående längre utan Zarias mage...Är mycket förvånad varje gång någon ens ids fråga om de får klappa magen,folk fullkommligt slänger sig över den *suck*

Var för en väldigt social person,gick/går gärna ut långt in i graviditeten och drack cola men det har jag slutat med,folk fullkommligt sliter glaset ur näven på en för att lukta så man inte dricker alkohol vilket inte ens skulle falla mig in,att de orkar :eek:

Har nästan vart detta som vart det jobbigaste med hela graviditeten,i en liten håla som denna går det dessutom hur mycket rykten om en som helst som då och då springer ifatt en...Jag vet tex inte vem pappan är skaffar barn bara för att tjäna pengar och att jag aldrig ens velat haft barnet osv rätt tufft att få höra bakvägen när man haft svårt med anknytningen till bebis drygt hälften av graviditeten... :mad:

Dock träffade jag en jättesöt liten tant på ca 75 år ed rollator nere på torget häromdagen...hon stannade & pratade lite...

"Åh vad fin du är,nu är det väl inte långt kvar,jag tycker det är så fint när tjejer kan gå i tighta kläder nuförtiden,förr fick vi minsann gömma magen bakom jättekläder...Det värmde verkligen att någon sa nåt snällt :love: :love: :love: SÖÖÖÖTA tanten

Mvh zaria (som förövrigt tryckt upp 2 t shirts med " ÅH JAG TROR DET ÄR EN CYKEL" och "FUCK;JAG BORDE INTE TAGIT SISTA KAKAN"-- :angel:
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

Jag hade en väldig tur för min mage syntes inte förrän sista veckan och då höll jag mig mest inne... Sen när min lilla prinsessa hade kommit ut var det ingen som var fräck nog att kommentera något om vem som var pappa osv. däremot var det väldigt många som kastade långa blickar och pratade bakom ryggen på mig, men vad gjorde väl det, jag hade ju precis blivit mamma till världens underbaraste flicka!

Jag hade varit utomlands ett år och flyttade hem till min lilla (föredetta) hemby när jag var i femte månaden...
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

Åh detta tjat om vad tror du att det är? En bebis kanske? Eller när de frågar elin som blivande storasyster vad hon önskar sig... Fast hon är smart, hon önskar sig en ** dvs hon svara med vårat efter namn... :D Eller att hon vill ha en bebis...

Och så alla dessa "Nu är det väl inte så långt kvar?" Jo det är 6 veckor kvar och med tanke på att jag gick två veckor över tiden förra gången så är det snarare 8 veckor kvar... "Jamen det ser ut som den tänker komma ut när som helst" Jasså hur då menar du? *suck*

Fast jag har nog verkat avskräckande med klappande på magen för det har varit väldigt få den här gången... Och känna på sparka vägrar jag för den ligger i säte och sparkar alltså mest på min urinblåsa och den som vågar stoppa handen dit lever nog inte så mycket längre...
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

Får/fick ni oxå liknade frågor som
- Hur är det med magen?
Jag brukar missförstå med avsik och berätta om både förstoppning och diarré... :angel:

Hur är det med bebisen?
-Svårt att veta, den har inte börjat tala riktigt än... :smirk:
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

det där blev jag också irriterad på, alla som skulle TA på mig!!
Jag var inte mer "lovlig" då än nu utan tjock mage... eller ja, utan barn i magen i alla fall :smirk: .
Det där har jag aldrig förstått mig på... varför?!

Hade också behövt den tröjan!
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

Vänta bara tills du kommer gående med barnvagnen och små tanter ska stoppa in fingrarana i munnen på bebisen och känna efter om det kommer tänder, tala om hur du ska vagga vagnen för att bebisen ska somna, hålla förhör om huruvida bebisen får ordentligt med mat, kontrollera viktkurvor m.m Å då är det inte ens säkert att man känner människan i fråga.....
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

pigleton skrev:
Vänta bara tills du kommer gående med barnvagnen och små tanter ska stoppa in fingrarana i munnen på bebisen och känna efter om det kommer tänder, tala om hur du ska vagga vagnen för att bebisen ska somna, hålla förhör om huruvida bebisen får ordentligt med mat, kontrollera viktkurvor m.m Å då är det inte ens säkert att man känner människan i fråga.....
Modiga tanter :devil:
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

*lånar knapp* Bor ni i små städer alla? Visserligen var min mage osynlig till 6:e mån och sedan var det bylsiga vinterkläder så inte ens mina körvänner märkte ngt förrän jag stod där med ungen men ingen har kommenterat min mage eller klappat eller pillat på bebben? annat än kankse ngn härlig kommentar från de som visste. Jag bor i gbg.
Men jag har inget emot uppmärksamhet :angel:
 
Sv: Gravid=Allmän egendom?

Bor i ett rätt litet samhälle där skvallret sprider sig fort. Så nu vet "alla" att jag väntar barn (är i vecka 21) och än så länge är det rätt skoj. Jag har ju "turen" :angel: att inte ha gått upp just någonting i vikt än och det är bara utan kläder som man kan se att magen "bebistjock".

Så att träffa ytligt bekanta är en höjdare! :D Dom säger "hej" och sen dyker blicken mot magen där... ingenting syns! :rofl: Jag ser på dom att dom håller på att förgås av nyfikenhet, men dom törs inte fråga för det skulle ju betyda att dom lyssnar på skvaller... :devil:

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 141
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år ALla regler om hyfs suddas tydligen bort då man är gravid! "NOrmala" människor säger - OJ Vilken STOR Mage! DEt måste vara två!(RIght...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 644
Senast: Jozze
·
L
Övr. Hund Måsta bara få gnälla av mig lite här nu... Två gånger har jag på ett stort välkänt djursjukhus bemötts av den stroppigaste veterinär...
Svar
4
· Visningar
1 223
Senast: _moa_
·
G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp