Gravid och blivit påkörd bakifrån...

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Linabebis

Igår när jag va på väg hem från stallet (redan tillräckligt stressad och irriterad) så blev ja påkörd bakifrån av en bil (ja satt också i en bil ;) ) Skulle precis köra in i rondellen då det kommer en bil och jag för nita, det ligger en skåpbil bakom mig som självklart kör in i mig....
Ingen större fara med bilen, men det tar ju sån tid att skriva papper och dessutom tyckte de att det inte behövdes då inte skadorna blev så stora...men det blev dock skador...gu, va ja babblar nu till problemet...

Jag är gravid i v.17 och kände efter ca 20 min att jag började få ont i den nedre delen av magen, ungefär som mensvärk, men mer bultande...det gick inte fort när smällen kom..men kan det ha hänt nått tror ni? Jag vet att ja kan ringa mvc o så, men det känns drastiskt, man har ju hört att bebben ligger väl skyddat...jag tänkte att det kanske va bältet man fick ont utav...idag har ja inte lika onte, men det är lite molande...Vad skulle ni ha gjort?

uj, va långt det blev...flå´t... :angel:
 
Sv: Gravid och blivit påkörd bakifrån...

putttttttttttt
 
Sv: Gravid och blivit påkörd bakifrån...

Klart du ska gå till mvc och kolla upp, känns helt befogat tycker jag, även om det med största sannolikhet inte hänt något. De som jobbar där finns till för din skull, för att lindra din oro, så det vore ju dumt att gå runt och oroa sig när du inte behöver. Det mår ju varken du eller bebisen bra av!

Hoppas allt går bra!
 
Sv: Gravid och blivit påkörd bakifrån...

Just vad det gäller graviditet vet jag inte så mycket, men har du krockat så bör du knata iväg till läkare i vilket fall. Jag råkade ut för samma sak för nästan exakt ett år sedan på väg till tävling, en bil körde in i min pappas bil när vi skulle göra en vänstersväng.
Fick direkt tips på tävlingsplatsen om att åka in och kolla nacken etc, det ur försäkringssynpunkt. Så, jag knatade iväg till husläkaren dagen efter och blev direkt skickad upp på röntgen, lite öm i muskulaturen men inga skador tack och lov. Försäkringen (pappas bilförsäkring har jag för mig) täckte läkarkostnader och resor.

Eftersom du är gravid är det nog än mer viktigt att kolla upp!

Lycka till!

Mvh Cissi
 
Sv: Gravid och blivit påkörd bakifrån...

Det bästa måste väl vara att ringa mvc?

Hoppas att allt är bra med dig och bäbisen!

Norrland
 
Sv: Gravid och blivit påkörd bakifrån...

Tack :bow:
Ska ringa mvc nu...ja vet inte varför men det känndes lite "löljigt" på nå sätt, att man förstorar upp saket o ting...ja, ni vet!
 
Sv: Gravid och blivit påkörd bakifrån...

Klart du ska kontakta mvc! Jag tycker även att du ska kolla upp övriga kroppen, t.ex. nacke, i försäkringssyfte (som du redan fått tips om).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 134
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 119
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 094
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Idag när vi skulle åka och hämta en släpkärra för att hämta möbler så såg vi en katt ligga och sprattla vid vägkanten. Vi hann inte se...
Svar
8
· Visningar
1 817
Senast: Altaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp