Graviditetsnoja- kan man verkligen "missa" en graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

aemaria

Trådstartare
Jag får ibland graviditetsnoja. Får för mig att jag är med barn trots att jag i rimlighetens namn inte kan vara det. Har aldrig missat ett p-piller och har regelbunden mens. Antar att det är ett hypokondriskt drag hos mig :smirk: . Som tur är finns det ju billiga test att köpa så man snabbt kan undanröja alla tvivel.

Man läser ju ibland om kvinnor som helt missat att de varit gravida... åkt in på akuten med ont i magen, och hoppsan, ut kom en liten bäbis! Hur kan det vara möjligt att missa att man är med barn? Det måste väl kännar ordentlige och framföralltså syns det ju? För mig är det ett stort frågetecken!

Fick nyss en sån här noja så jag köpte mig ett test idag. Negativt- och jag kan dra en lättnadens suck!
Jag vill väldigt väldigt gärna ha barn, men inte just nu. Som heltidsstuderande med trångt boende och dålig ekonomi är det ju inte riktigt läge..... Men jag längtar till den dagen jag köper ett test och hoppas på att få se det där andra rosa strecket... :love:

//a
 
Senast ändrad:
Sv: Graviditetsnoja- kan man verkligen "missa" en graviditet?

:smirk: verkar bekant det där... välkommen i klubben! :D
 
Sv: Graviditetsnoja- kan man verkligen "missa" en graviditet?

Eftersom det händer så KAN man uppenbarligen missa att man är gravid. FInns ju, som du själv säjer, massor av såna historier.
Den senaste jag minns var en kvinna (i Norge) osm redan hade barn (mer än ett, tror jag) sen tidigare och därmed har genomgått graviditeter och kanske BORDE känna igen symptomen... ANnars kanske man skulle kunna skylla på att man ju faktiskt inte vet hur det känns att vara gravid när man aldrig varit det...

Själv skulle jag OMÖJLIGT kunna missa en graviditet, med tanke på dels mina enorma foglossningsbesvär och dels hur stoooor jag blir... :p :p
profil.jpg
 
Sv: Graviditetsnoja- kan man verkligen "missa" en graviditet?

Vet precis vad du menar!! Har ständig gravidietsskräck! Köpte ett grav.test igar men har inte hunnit göra det än. Har ju hört att man kan ha mens fast man gravid, och eftersom jag ständigt oroar mig blir min mens väldigt oregelbunden och konstig vilket naturligtvis inte gör att jag oroar mig mindre. :crazy: Vet inte hur manga negativa test jag har gjort de senaste aren. :smirk: Helst av allt skulle jag vilja steriliseras sa att man inte behöver oroa sig (fast inte ens det är väl 100% säkert), men a andra sidan kan jag inte säga helt säkert att jag inte kommer vilja ha barn senare i livet. Kan man fa terapi för graviditetsfobi? :confused:
 
Sv: Graviditetsnoja- kan man verkligen "missa" en graviditet?

Rosa streck förresten? Är de inte blå? :D (mitt apotek håller sig visst bara med en sort!)
En kompis till mig har precis fått en liten pojke och nu börjar det kännas som att det vore väldigt mysigt med två streck! :)
 
Sv: Graviditetsnoja- kan man verkligen "missa" en graviditet?

Rosa streck för flickor och blå för pojkar?!?!

Annars känner jag igen det där med nojan....
 
Sv: Graviditetsnoja- kan man verkligen "missa" en graviditet?

DET skulle väl vara nåt att uppfinna! :bow: Könsbestämmande graviditetstest! Du skulle bli stormrik! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 894
Senast: WBanna
·
N
Övr. Barn Frågar på detta forum eftersom jag antar att de flesta här har läst en grav test ngn gång... Bakrund: Hade vid ett par tillfällen...
2
Svar
24
· Visningar
7 923
J
Gravid - 1år Fortsätter med mitt anonyma nick ett tag till. Jag har ett tag trott att jag har varit gravid, men det verkar inte vara så. Jag bara...
Svar
19
· Visningar
16 076
Senast: jolly_jolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp