Gravitidet+alkohol

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravitidet+alkohol

ameo skrev:
HUR får du ihop detta?
jag kan inget om medicinerna ifråga, men OM de inte rekommenderas för gravida, Hur kan det då vara "inget som skadar barnet i sig"????

I övrigt så står jag benhårt fast vid min åsikt, att oavsettt vad det är för något man får i sig, på ena eller andra sättet - ÄR det skadligt, eller stor risk för att det är skadligt för fostret så måste man välja. Antingen slutar man eller också gör man abort, alternativt låter bli att bli gravid.
Men nu klippte du ju ut 2 helt fristående meningar... :crazy:
Spelar ju ingen roll vilken medícin man tar för att må bra (psykist eller fysiskt egentligen, det var bara ett X) om det KAN vara skadligt för barnet...

Den andra poängen var att man kan må bättre av att äta anitdepressiva och därmed vara en bättre mor... än någon som inte äter och därmed mår dåligt psykist... :idea:
Fast det är ju heller inte säkert tydligen då mina läkare tydligen inte vet vad de talar om :smirk:
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Vill bara skriva att det finns exempel på det motsatta, att kvinnor som är deprimerade blivit enastående mammor å mkt lyckligare när de fått barn dessutom.
Bara för att en människa är deprimerad betyder det inte att den är en usel förälder.
Å du som läkare känner ju oxå till fullständigt friska människor som börjar må dåligt när de fått barn, tex psykoser osv.
Så man behöver ju inte alltid må toppen, bara för att man varit frisk tidigare å får barn. :smirk:
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Däremot så kan man ju undra hur ett barn mår i magen när den blivande mamman tar mkt lugnande, som de kan bli groggy av, det måste ju även påverka fostret.
I såna fall där man behöver mkt lugnande mediciner varje dag, tycker jag inte man ska utsätta barnen för sådan.
Har till å med hört om förlossningar, att man inte gett tillräckligt med bedövning för att det inte skulle inverka på barnet.
En tjej jag jobbade med i ett stall kände varenda kniv snitt när de snittade henne å hon gallskrek hela tiden, de vägrade ge henne mer bedövning då det skulle påverka barnet, å då talar vi ju om en tillfällig sak.. :eek:
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Du formulerade lite skumt, man skaffar ju aldrig barn för barnets skull då den faktiskt inte skulle finnas om man inte skapade den, att skaffa barn är en egoistisk handling som man gör enbart för sin egen skull.Barnet lider ju inte av att aldrig ha blivit till.
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Hej Ewa!

Vill bara skicka en styrke kram till dig! :bow:
Jag tycker att du har varit otroligt duktig som har kämpat och klarat av att vara utan dina mediciner så pass länge som du har.
Sen att det inte höll riktigt hela vägen må ju vara, du har i alla fall kämpat och bevisat att du nog är mer värd ett barn än många andra är.

Jag menar dom flesta utav oss som är gravida behöver ju inte kämpa för att skaffa barn, men för dej är det en kamp att klara sig igenom dagarna.
Var stolt över dig själv, och försök ignorera och inte ta åt dig av trångsynta människor.

All lycka till dig :bump:
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Om det finns EN ENDA människa som skaffar barn för barnets skull är jag ett grönt troll. Tvärt om, att skaffa barn är nog ett av de mest egoistiska saker man kan göra.

Vill man skaffa barn för barnets skull kan man ju adoptera en tonåring.
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Slice- Jag trodde du var ett grönt tuggummituggande troll :cool:

Att skaffa ett barn för att man inte orkar med livet är ingen bra idé. Funkar det inte så finns det ingen returrätt.

Till Chrysler: Du hoppar av alla projekt du börjar på för att du inte "orkar". Jag hoppas innerligt att du förstår att ha barn är oändligt mycket mer krävande än att ha ett heltidsarbete, och att man inte kan lämna dem till mamma om man inte orkar.

Alla behöver inte skaffa barn. Och om man verkligen längtar efter den kan ju det vara en morot att försöka få ordning på sin eget liv och sin hälsa först.

Humlis: Har du slutat röka?? :love: :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Du vet egentligen inget om mej, jag har ju uppenbarligen utbildning inom häst så jag har ju genomfört ett å annat.
Men detta handlar inte om mej, om jag ska skaffa barn utan jag skriver som det är helt enkelt.Allt är inte svart å vitt.
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Silverkedjan skrev:
Slice- Jag trodde du var ett grönt tuggummituggande troll :cool:
Nej, jag är brunett och det är nog ett par tre år sedan jag tuggade tuggummi sist. :cool:

Silverkedjan skrev:
Att skaffa ett barn för att man inte orkar med livet är ingen bra idé. Funkar det inte så finns det ingen returrätt.
Var det riktat till mig? :confused:
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Jag vill bara skriva att du inte ska ta åt sig av allt, det kommer alltid finnas människor som är fördomsfulla å själv har glidit på ett räkmacka genom livet å är totalt oförstående till individer med andra erfarenheter å mer lidande, bara för att de själva har haft turen att bli förskonade från lidande å svårigheter.

Jag tror att du blir en av de bästa mammor, just på grund av din depression, du har mer livserfarenhet å förståelse för de som är svagare, därför kommer du bli en bättre förälder än de som haft det lätt här i livet å aldrig upplevt samma sak som du.
 
Sv: Gravitidet+alkohol

nej den andra meningen var bara "allmän".

Fast jag tycker fortfarande du ser grönhårig och tuggummituggande ut :p

chrysler - med 35 inlägg här per dag avslöjar man ganska mycket om sin person och sin kapacitet...
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Ah, okej! För är det någon som är emot idén att skaffa barn för att man tror att det kommer att förbättra ens jobbiga liv i en oordnad tillvaro, så är det just jag. :crazy:

För din skull är jag väl grönhårig och tuggummituggande då! :p
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Nu vet jag faktiskt inte vad du syftar på exakt, jag vet många som har barn som är av samma åsikter som mej, förövrigt så står inte allt om mitt liv här utan egentligen ganska lite, jag har ett annat liv utanför bukefalos oxå om du nu inte trodde det, annars skulle jag inte hinna med mina hästar, musiken, vänner, familj å utbildningar vilket jag anser är bra mkt viktigare än ett forum(med detta vill jag inte att ngn annan ska känna sig träffad för att de skriver här) :smirk:
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Silverkedjan skrev:
Humlis: Har du slutat röka?? :love: :bow: :bow: :bow:
Ja! :devil: Och jag är att likna med ett litet rabiat ilsket troll i valfri färg *Fräs*
Jag har även slutat festa ;)
Min sambo gillar mig inte alls just nu! :angel: :p

men du kan ta bort ett par Bowisar, för jag gjorde det inte på dagen jag fick reda på att jag var gravid, jag gjorde det succesivt och jag lyckades... Jag antar det är bättre än att få ett par återfall.. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Gravitidet+alkohol

Skulle personlogen avstå från alkohol under graviditeten. Eftersom jag aldrig skulle förlåta mig själv om det blev några skador på barnet av den anledningen. Så viktigt kan ju inte det där vinglaset vara.
 
Sv: Gravitidet+alkohol

Skulle personligen avstå från alkohol under graviditeten. Eftersom jag aldrig skulle förlåta mig själv om det blev några skador på barnet av den anledningen. Så viktigt kan ju inte det där vinglaset vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Sanningen är väl att de flesta människor verkligen inte kan dricka mer än halva flaskan utan att bli totalt plakata. Min egen gräns går...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 859
Senast: Trasten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 930
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 800
Senast: startpompe
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 468
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp