Grevagården 9 april

Sv: Grevagården 9 april

Ja du, bara att ta nya tag.... Jo kankse.... men men.... Vi håller på att överväga vad vi ska göra med han..... Kastrera el inte, kastrera el inte...... osv...
 
Sv: Grevagården 9 april

Inga föl ännu, Tilly kniper s gott hon kan. Ja stackars AM fick bråttom hem när fölvakten ringde.
Med tanke på hur många welshar som bytte ägare igår så kanske man ska ha en kombinerad utställning och auktion. Morgan kan stå och kommentera hästarna och sen sälja dem dyrt :angel: :idea:
 
Sv: Grevagården 9 april

Tack Dee :bow:
Skönt med någon som "letar förtjänster och noterar fel"
Gillar din tjej också - kanske kan vi göra en "Goldprince" något år :smirk:

Maskros - tack för hjälpen - och lycka till med gulingen.

Det var den snabbaste avelsvärdering jag bevistat någonsin, alla hingstar färdigbedömda 11.30. Snyggt jobbat av nämnden!!
En fundering blir det dock kring att det var så pass många med anmärkningar på sina testiklar. :eek:

Korandet av årets hingst på vårpremieringen var ett första steg till att göra detta lite attraktivare för alla inblandade. Ni som har åsikter om hur det kan utvecklas är mer än välkomna med konstruktiva förslag och en hjälpande hand när det gäller. Inte bara snack alltså. ;)

Visst vore det roligt om vi kan få till en årlig, frivillig hingstshow där vi kan marknadsföra vår utmärkta produkt welshponnyn - en saluvisning är inte alls omöjligt... Fast jag är övertygad om att våra ponnyer rätt presenterade inte behöver draghjälp av någon domare.
Johanna
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grevagården 9 april

HalyBailey skrev:
Ännu mer besviken blev jag när jag kom hem och stoppade kameran i datorn bara för att konstatera att blixten har tagit på räcket och inte på ponnyerna...... :mad: Alla 60 kort är kolsvarta... :devil:

Jag får köra dom i photoshop och se om jag kan rädda vad som räddas kan med lite uppljusning. ett kort på Yarra-Glen blev bra för han råkade stå i en solstråle. Kanske förutbestämt :D

Blixt? :confused: Varför?

Trist i alla fall...
 
Sv: Grevagården 9 april

för dom korten jag tog i början innan jag satte på blixten blev ännu mörkare.....
ridhus - du vet ;)
 
Sv: Grevagården 9 april

Jag fotade bara Yarra-Glen och de korten blev bra i färg och ljus. Jag var ju fräck och sprang ner i collectingringen :angel:
 
Sv: Grevagården 9 april

Om någon är intresserad så ligger några foton från dagen ute nu. Än så länge bara sekt C+D, de andra kommer. Amatörfotograf som man är så blev de kanske inte fantastiska och jag föredrog att få ridhusbilder framför att inte få se hästarna i ringen :)

Bilderna finns här
 
Senast ändrad:
Sv: Grevagården 9 april

:bow: :bow:
Trevligt att återuppleva dagen. När jag ser bilderna så funderar jag på varför de gav en 6a på typen till Tuff Boy. Någon som vill kommentera? jag tycker personligen att den hade trevligare typ än isabellen som fick 7. Ibland´så undrar jag verkligen hur de tänker.
OCH är det fler än jag som reagerade på att de tyckte att Pendefig var outvecklad som 2 åring :confused: är mkt glad ätt Ärtan inte visades nu :crazy: då hade han nog fått 4or rakt igenom :cool:
 
Sv: Grevagården 9 april

Nog reagerade jag på att de tyckte att han var outvecklad - Pendefig alltså. Håller med om att han travade aningen bakom sig, men outvecklad kan jag inte påstå att han är. Då har min skrutt inte heller mkt att komma med :D

Och hur de tänker? Jadu, jag har absolut respekt för M:s åsikter och kommentarer,för han har mycket bra att komma med, men jag måste säga att jag inte höll med om allt...
 
Sv: Grevagården 9 april

Sa dom inte att Tuff Boy såg ut mera som ett litet halvblod än cob just nu? :confused: så minns jag det men jag kan ha fel.

Pendefigs kritik lyckades jag nog också missa, han fick ju 8:or i början så inte var väl han outvecklad? Men traven var ju ingen höjdare och benen kan man ju inte ljuga om :o (lyckades missa även den kritiken, hmm jag hade nog ingen kolla lls när jag tänker efter :D )
 
Sv: Grevagården 9 april

Härliga bilder!!!! Verkligen kanon!!! :)

Mvh Cissi (som tittar förbi lite snabbt, sitter själv och redigerar ponnydressyrbilder, har inte glömt ditt mail - tar det inom de närmaste dagarna :o)
 
Sv: Grevagården 9 april

Kan inte se bilderna. Får bara upp en tom ruta med lite text upptill....
 
Sv: Grevagården 9 april

:bow: Vilka fantastiskt fina bilder. Kul att se hästarna igen. :)
 
Sv: Grevagården 9 april

D Jaguar fick inte 989 han fick 998 i exteriör poäng!
 
Sv: Grevagården 9 april

Oki...ändrat. Tog resultaten jag fick på mailen, skrev nämligen inte upp ngt själv. I stand corrected!
 

Liknande trådar

Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
7
· Visningar
386
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
173
Senast: Shaggy
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 993
Senast: Karro-Lina
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
556
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp