Grevagården i helgen...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dalatjej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 79
  • Visningar Visningar 6 900
Sv: Grevagården i helgen...

Jag hade tänkt tala med dig men såg aldrig dig! Pauli är kanon att rida!

Jag tror personligen att dom är livrädda för den gula färgen det är det enda jag kan komma på som kan vara till hans nackdel.

jättekul för ruben att få en godkänd son =D

Får väl se om det blir Flynn i år då!!
skönt att han blev godkänd iaf!

vilka fler connemaror blev godkända o vad är det för stam på dom ?

Precis! Jag sa att det var huvudsaken att man själv tyckte om sin hingst.

Jag tycker att det var synd att inte Mitch blev godkänd, har träffat honom en hel del på tävlingar och han har alltid uppfört sig så väl!

Jag såg inte dig heller (dessutom så vet jag ju inte hur du ser ut :o ).

men lille mitch måste va gammal nu ??!!
han var ju med på min b ponnytid.
visserligen runt 6-7 år då.
han älskade min b ponny. så fort han såg henne så gnäggade han , så söt var han =)

Många grattis från er hovfotograf ;)

(ja, det är jag!)

Blev glad när jag läste att Pauli klarade sig. Han skötte sig fantastiskt fint!

Grattis till din godkända hingst.
Vet du hur det gick för M.Dragon, Jarno samt NF Kantjes Top Boy?

Jarno blev godkänd men det var något strul med veterinären eller vad dom sa! Dragon blev inte godkänd, Kantjes Top Boy blev nog godkänd tror jag.

Kantjes Top Boy är nu klar med sitt bruksprov:
Exteriör 39p
Galopp 7
Uppsutten hoppning (testryttare) 788
Gångartsprov 767-7
Testryttare gångarter 777
Avelsvärdesklass GII

Med reservation för eventuella fel.
Hlsn Helena

Ja, det kan ju förstås vara en orsak, jag har inte ens tänkt den tanken förut - och trodde inte att den tanken skulle behöva tänkas... :smirk:

Hlsn Helena

Varför blev Eros inte godkänd ? Jag menar vilken poäng fick han ?

New foresthingstarna som ej godkänds enligt rasvisa krav/ej rekommenderas till avel får inga poäng, så jag vet tyvärr inte.
Den muntliga kritiken var bra på typ, huvud/hals/bål och på extremiteterna, något sämre på rörelserna vid hand. Enda poängen som gavs var på galoppen där han fick en 9:a.
Hans goda bruksprov (från 2003) kunde inte uppväga detta, och hans meriter från 6-årschampionatet i hoppning nämndes inte.

Hlsn Helena

Med den tidigare diskussionen om domares bedömning nu under halvblodens bruksprov i färskt minne som uppenbarligen var under all kritik - så känns det som om något här klingar lite väl bekant... :mad: F-n alltså, vill dom inte ha ponnyerna kvar i sverige eller? för när de motarbetar uppfödarna på detta vis finns det snart inga ponnyer då det inte finns några som tillverkar dom. Vad less man blir :(

Jag har inte alls följt debatten om halvblodens bruksprov tyvärr...
När det gäller ponnyer går ju alltid att importera - särskilt "färdiga" tävlingsponnyer...
(OBS! IRONI!) :smirk:

Hlsn

Ja visst borde vi importera mera! :idea:
Och det säger jag som gjorde mitt x-arbete om renrasiga svenskfödda ponnyers tävlingsreultat kontra importerade korsningar. :cool:
Vilka vann?
Jo, de svenska rasponnyerna var overall-segrare totalt räknat på championatspoäng samt mest framgångsrika i dressyr och fälttävlan. Det var bara i hoppning som importerna var mest framgångsrika.
Jag tror welshen toppade som mest framgångsrika ras, och så minns jag inte om new forest eller connemara var 2:a. Tror det var foresstarna.

Men så länge som nämnden vill, så får vi väl importera :devil:
(lika ironsik haly)

Jag vet faktiskt inte, jag var inte kvar på söndagen. Jag undrar också varför Jarno kasserades veterinärt, kanske är det någon annan som vet?

Hlsn Helena

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 290
Senast: Kajsalisa
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
440
Senast: DeCloe
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 478
Senast: Kajsalisa
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 484

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka