Griffin dressyr cob/haflinger

Thera

Trådstartare
Hej!

Funderar på att köpa en dressyrsadel till min ridtravardam. Tittade runt lite och fastnade för Griffin-sadlarna. Då jag är lite bred om rumpan :o skulle jag gärna vilja ha 18" i sätet. Griffin har det i sin cob/haflingersadel.

Nu undrar jag om ni tror den är för bred för min dam? Hon är normalbyggd, ca 162 i mkh och har vid bom i sin allroundsadel.

Sen undrar jag förstås om någon här har just den modellen och har något att säga om den? (Hittade inget i gamla trådar...)

Tacksam för svar!

Sv: Griffin dressyr cob/haflinger

Min kompis Carola har en till sin breda fjording och hon gillar den men den är väldigt "close contakt" så man får vänja sej vid den.

Liknande trådar

Utrustning Måste hitta en dressyrsadel till min fyraåring. Den jag har kvar sen andra hästen passar inte... Det är en Trainers jessica normal bom... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 121
Senast: sandrafors
·
Utrustning Jag har letat ett tag efter en vettig sadel till mig och hästen. Det är främst jag som är bekymret då sadlarna som passar honom är för...
Svar
8
· Visningar
1 888
Senast: Septicemia
·
M
Utrustning Som rubriken lyder skulle jag behöva hitta en sadel som liknar griffin haflinger/cob dressyr xvid-xxvid i bommen, men med smalare säte...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Milschen
·
Utrustning Hej på er! Håller på att leta sadel till min arabkille och vi har provat en hel del sadlar, ingen har passat så bra att jag ridit i...
Svar
12
· Visningar
1 815
Senast: Limaha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka