Grind med kodlås?

Vi hade grind pa garden i nya zeeland - med kodlas som man kom at fran bilen - var bara att luta sit ut fran fonstret . Tanker att ringer man blaljus kan man namna koden samtidigt isf.

Kanske inte alltid den som bor på gården med grinden som ringer blåljus, vid tex brand eller liknande.

Men det är kanske katastroftänk som inte behöver hända 😄
 
Kanske inte alltid den som bor på gården med grinden som ringer blåljus, vid tex brand eller liknande.

Men det är kanske katastroftänk som inte behöver hända 😄

Na, det har du ratt i - sakrast ar val att ha en grind som kan koras ner om nodvandigt, da jag tanker att grindar till gardar t.ex. oftast handlar mer om att halla ute nyfikna/forvirrade turister, sa det behoevr inte vara helt inbrottssakert
 
Na, det har du ratt i - sakrast ar val att ha en grind som kan koras ner om nodvandigt, da jag tanker att grindar till gardar t.ex. oftast handlar mer om att halla ute nyfikna/forvirrade turister, sa det behoevr inte vara helt inbrottssakert
Min tanke är hålla tjuvar borta, så alla svårigheter tror jag hjälper, även om grinden inte är oförstörbar ☺️
 
Min tanke är hålla tjuvar borta, så alla svårigheter tror jag hjälper, även om grinden inte är oförstörbar ☺️
Då kanske lika gärna en kamera eller tre funkar och rejäla skyltar om kameraövervakning håller tjuvarna borta?

De ligor som har härjat här har inte kört bil fram till gårdarna utan ställer bilen undanskymd och tar sig till fots, ofta över åkrar, till de olika ställena. I det läget hjälper ju inte en grind.
 
Haft vägbom med kod. Funkar bra även för blåsljus. Lämnat kod till sos vid samtal.

Då är det ju såklart inga problem. Jag tänker mer när ditt hus brinner och du är bortrest eller sover inne i huset, då ringer förhoppningsvis en granne eller förbipasserande SOS och de har ju inte koden till din grind. Men då kanske de kör över grinden på nåt sätt?
 

Liknande trådar

Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 633
Senast: tanten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 082
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 072
Senast: Lingon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp