Grisöron i 'storpack'?

Alexandra_W

Trådstartare
Grisöron i \'storpack\'?

Går det att få tag i grisöron i 'storpack' någonstans? UTAN att behöve betala typ 5 spänn styck?
 
Re: Grisöron i \'storpack\'?

har du forsökt på slakteri?sotra grossister som säljer?
enda jag vet dock är att man kan köpa 10 st för 70 kr här i v-ås.
det brukar dock att hitta nått ställe som är storsäljare och dermed beställa via dom.
 
Re: Grisöron i \'storpack\'?

Problemet med grossister är just att de är grossister, säljer bara till handeln och inte direkt till konsument.

Inte provas hos några slakterier eftersom jag inte hittat nåt slakteri som säljer annat än 'råa' grisöron. Någon annan röker dem. Fast jag har funderat på om man skulle kunna röka dem själv, men det tar väl för lång tid är jag rädd.

Häromi säljer grisöron i 400-pack (!), men priset blir då 4.20 kr/st, med frakt på det är jag i princip uppe i *granngårdenpris' (5 kr/sty). och 400 kanske är lite vääääl mycket på en gång ;)
 
Re: Grisöron i \'storpack\'?

Jag brukar köpa grisöron frånNordic . Minns dock inte vad jag har betalt för en säck...
 
Re: Grisöron i \'storpack\'?

är det dyrare att köpa storpack eller :confused:
För jag brukar köpa 3 för 10 på vanliga affärer.
 
Re: Grisöron i \'storpack\'?

Nej, tror inte det är dyrare att köpa storpack, däremot är 'standardpris' här mellan 5-7 kr/st. Inget 3 för 10 här inte, bor i en liten håla. hade jag bott där det funnits tsormarknader och så så hade det nog funnits, men här är det sällan någon annan än dal ens HAR grisöron hemma.

Och jag är ju nöjd bara jag får ner det under det pris jag ger 'styckvis' här. Men ska jag betala 5 kr/st (m frakt) för att köpa storpack kan jag ju lika gärna köpa en stor påse på Odal liksom.
 
Re: Grisöron i \'storpack\'?

Har ni tänkt på att nu för tiden så "luras" de med grisöronen. De är ofta delade mitt itu på längden, men eftersom de krullar ihop sig lite vid torkningen så märks det inte så bra. Svinaktigt (vitsigt va ;)) att ta samma pris för halva varan.

Letade i 4 butiker höromdagen och hittade bara sådana där halvor.
 
Re: Grisöron i \'storpack\'?

Det har jag inte noterat här iaf, men jag ska hålla koll p det. Annars tycker jag att de börjat med STÖRRE och STÖRRE grisöron. Iaf här (men det här är ju laaaaandet så vi är väl tio år efter alla andra *s*). Förr var de bara hälften så stora (och de var inte delade) som de är nu?
 
Re: Grisöron i \'storpack\'?

Har du frågat i din djur affär?
vi säljer billigare (kartonger m 100 öron i) billigare än styck pris.
 
Re: Grisöron i \'storpack\'?

Vet inte stor pack men ang stoleken.

Somliga öron är av slaktsvin och somlig är av sugga.
När man får öron av suggan är dom betydligt större och många handlare delar dessa. Då många har små hundar och tycker att suggöronen blir för stora.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag var till affären idag och skulle handla kattmat. Jag köper storpack av den maten och det var slut i affären. Tyvärr känner jag inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 330
Senast: Wille
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
489
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 804
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
916
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp