Grön rosett?

Lorelie

Trådstartare
Såg någonstans att man kan ha grön rosett i svansen på en grön häst, alltså en häst som är nybörjare på tävling :laugh:

Är det så? Har aldrig sett annat än röda rosetter.
På samma ställe stod även att blå = hingst och vit = till salu
 
Sv: Grön rosett?

Såg du det på ponnysanning? :D
Har aldrig sett gröna eller vita rosetter, har oxå bara sett röda :confused:
 
Sv: Grön rosett?

Det är nog vanligare i England och möjligen Irland. När jag jobbade där så fanns det en del ponnyer som visades upp med vita rosetter och på en unghästutställning så hade hingstarna blå rosett i svansen på framridningen. :)
 
Sv: Grön rosett?

Inom distansritt använd vit rosett för att markera att det är hingst.
 
Sv: Grön rosett?

Grön rosett ska jag köra på när jag startar min för första gången :D
Fast den borde ha samma effekt som en röd? Folk kanske håller sig undan och respekterar en grön häst bättre en än häst som sparkas? För rödrosett brukar folk inte bry sig om fören hästen faktiskt kickar efter ekipage.. :grin:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 221
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 286
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Jag har lånat ett Star Trailer Rubin (någon av de årsmodellerna som är vita med blå/vinröd/grön dekor) för att köra ponnyn till...
Svar
3
· Visningar
525
Senast: Thera
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 674
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp