Grönt bajs??

Sv: Grönt bajs??

ja det kan det säkert men varför ska man chansa..min hund var inte dålig alls förutom att han spydde, enl vet var det luruígt för han kunde visa symptom flera veckor senare och då kan det vara försent. MEN...dom sa även att det brukar inte vara nån fara om dom bara fått i sig en enda gång, dock är musgift starkare är råttgift...och jag ville då inte chansa...( fast det kostade 2,400 kr med åb inkl :crazy: )
 
Sv: Grönt bajs??

Trodde det gällde alla råttgift, fick aldrig förklarat att det skulle kunnat vara ofarligt.
Du kanske kan namnen på dom som är ofarliga så att jag vet om det skulle hända någon mer gång?
 
Sv: Grönt bajs??

Inga råttgifter är ofarliga. Problemet är att det kan vara svårt att hitta bra uppgifter om hur farliga de är. För ett tag sen hade jag en katt som tuggat i sig 5-10g av ett råttgift som anses höra till de farligare. När jag var klar med jobbet la jag en timme på att söka, dödlig dos för katten hade varit bortåt 10 kakor a 25g.
Om vet skall ha en chans att bedömma sitiationen är uppgiften om vilkt råttgift det är frågan om extremt viktig.
PL
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nu är lilla valpen här (4 månader) lös i magen och har varit det till och från i 3 dagar. Vi är mitt i ett foderbyte och jag vet inte...
Svar
4
· Visningar
2 802
Senast: Misiaczek
·
S
Hundhälsa Min hund är lite konstig i magen, och jag ska byta mat för jag tror det är matens fel. Men skulle vilja kolla med er här, om det är...
Svar
5
· Visningar
1 144
Senast: Saril
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 882
Senast: Madick
·
Övr. Hund Började avmaska hunden i måndags med Axilur. Han ska ha en tablett om dagen i 3 dagar. Så första fick han i måndags. Han var då som...
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp