Grönt bajs??

A

Atalantha

Vovven klämde ur sig detta på morgonpromenaden idag:

http://Buke.bilddagboken.se/p/show.html?id=406279364&directlink=1

Eftersom klumparna är så VÄLDIGT gröna så blev jag lite fundersam.. Vet ju att gräs kan färga bajs, men jag kan LOVA att hon inte ätit såhär mycket gräs! :grin:
På nästa promenad ca 3 timmar senare så bajsade hon igen, vilket är ganska ovanligt. Första biten av korven var LITE gröntonad, resten normalt..

Någon som vet? :o
 
Sv: Grönt bajs??

..så såg det ut när min hade fått i sig råttgift i stallet....märkte aldrig när han fick tag i det , men förstod direkt att det var det . han fick äta K vitamin i 3 veckor 2 ggr om dagen för giftet har ju en tendens att "vänta" tills det börjar verka.....
 
Sv: Grönt bajs??

Vad är andra symptom på råttgift? Nu tror ajg inte min har ätit nåt som tur är, men jag ahr sett att det ligger nära jobbet.
 
Sv: Grönt bajs??

Min fick inga symptom, men han spydde upp det efter ett par timmar ...sånt grönt. Vetten sa att det är lurigt för dom behöver inte bli sjuka på flera veckor, men sen är giftet långsamverkande och då helt plötsligt slår förgiftningen till och då kan det vara försent....så om man misstänker att dom fått i sig är det nog lugnast att man ger dom en omgång med K vitamin...min gav jag kol också direkt...
 
Sv: Grönt bajs??

Så där såg det ut när Nila ätit ett stort grönt tuggben. Ni vet ett sånt där som ska vara bra för tänderna. Fick ett jättestort av svägerskan :d
Det kan inte vara något sånt eller liknande?
 
Sv: Grönt bajs??

Vad heter dom..kanadagås? Om hunden ätit sådan skit kan det bli väldigt grönt då gässen skit ser nästan exakt likadan ut. Hundar och de flesta "rov/halvrovdjuren" äter gärna detta så det är i stort sett rena sammanpressade vegetabilier!
 
Sv: Grönt bajs??

Min katt åt en mus som hade dött av råttgift, åkte direkt till Ultuna och där förklarade dom att vi hade inte märkt något förens han hade förblödit:eek: för det är vad råttgiftet har för effekt, han fick gå på medicin i 3 veckor.
Är så glad att jag såg först den döda musen och sen att han satt och ät på den, annars hade jag ju aldrig vetat om det.
 
Sv: Grönt bajs??

Mina bajsade också grönt när de ätit ett grönt tuggben som visst skulle göra rent tänderna. Bajset var som suddgummin i konistensen. Efter denna upplevelse fick de aldrig mer de gröna tuggbenen.
 
Sv: Grönt bajs??

Jag sållar mig till skaran som säger att deras hundar bajsade grönt efter att de fått gröna tuggben.
 
Sv: Grönt bajs??

..så såg det ut när min hade fått i sig råttgift i stallet....märkte aldrig när han fick tag i det , men förstod direkt att det var det . han fick äta K vitamin i 3 veckor 2 ggr om dagen för giftet har ju en tendens att "vänta" tills det börjar verka.....

Hon SKA inte ha kommit åt råttgift, då hon aldrig går lös och sällan är med i stallet, där det inte ens finns råttgift.. Men allt kan ju hända. Normal i övrigt iallafall, vågar man avvakta tro? Inget mer grönt bajs nu!
 
Sv: Grönt bajs??

Så där såg det ut när Nila ätit ett stort grönt tuggben. Ni vet ett sånt där som ska vara bra för tänderna. Fick ett jättestort av svägerskan :d
Det kan inte vara något sånt eller liknande?

Åh, det kan stämma! För några dagar sedan fick dom Greenies tugg"ben" som gör underverk för andra vovvens tänder [Och andedräkt:angel:] Grön tandborste, som finns i olika storlekar beroende på storlek på hund.. Andra vovvens bajs har inte varit grönt men såklart reagerar dom ju olika! Vet du om det är ett varnande tecken? Borde jag kanske inte ge henne mer egentligen? Tack för svar!!
 
Sv: Grönt bajs??

Vad heter dom..kanadagås? Om hunden ätit sådan skit kan det bli väldigt grönt då gässen skit ser nästan exakt likadan ut. Hundar och de flesta "rov/halvrovdjuren" äter gärna detta så det är i stort sett rena sammanpressade vegetabilier!

Åh, det ska jag ha i tankarna! Tack!! Jättebra att veta! Tror inte hon ska ha ätit det heller då hon strikt går i koppel, men man kan ju ha missat något :/
 
Sv: Grönt bajs??

Min katt åt en mus som hade dött av råttgift, åkte direkt till Ultuna och där förklarade dom att vi hade inte märkt något förens han hade förblödit:eek: för det är vad råttgiftet har för effekt, han fick gå på medicin i 3 veckor.
Är så glad att jag såg först den döda musen och sen att han satt och ät på den, annars hade jag ju aldrig vetat om det.

Himla tur att du hittade musen och att allt gick bra med vovvsing!
 
Sv: Grönt bajs??

Mina bajsade också grönt när de ätit ett grönt tuggben som visst skulle göra rent tänderna. Bajset var som suddgummin i konistensen. Efter denna upplevelse fick de aldrig mer de gröna tuggbenen.

Ja, det verkar mest troligt! Konsistensen på bajset gör att jag inte vill ge henne igen, men tror du det är någon fara att ge den andra vovven, som inte får några förändringar i avföringen av dem?
 
Sv: Grönt bajs??

Åh, det ska jag ha i tankarna! Tack!! Jättebra att veta! Tror inte hon ska ha ätit det heller då hon strikt går i koppel, men man kan ju ha missat något :/

Ja, men det är inge fara om dom äter det. Det är ganska nyttigt,det skulle vara för salmonellasmitta eller nåt isf :)
 
Sv: Grönt bajs??

Min katt åt en mus som hade dött av råttgift, åkte direkt till Ultuna och där förklarade dom att vi hade inte märkt något förens han hade förblödit:eek: för det är vad råttgiftet har för effekt, han fick gå på medicin i 3 veckor.
Är så glad att jag såg först den döda musen och sen att han satt och ät på den, annars hade jag ju aldrig vetat om det.
Visste ni vilket råttgift musen dött av? Även vissa av de modernare häftigare råttgifterna är väldigt ofarliga för hund o katt i enkeldos.
PL
 
Sv: Grönt bajs??

Visste ni vilket råttgift musen dött av? Även vissa av de modernare häftigare råttgifterna är väldigt ofarliga för hund o katt i enkeldos.
PL

Vet att dom frågade oss då vi kom in men jag kom inte ihåg vad det hette, så då tog vi det säkra före det osäkra,
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nu är lilla valpen här (4 månader) lös i magen och har varit det till och från i 3 dagar. Vi är mitt i ett foderbyte och jag vet inte...
Svar
4
· Visningar
2 802
Senast: Misiaczek
·
S
Hundhälsa Min hund är lite konstig i magen, och jag ska byta mat för jag tror det är matens fel. Men skulle vilja kolla med er här, om det är...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: Saril
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 833
Senast: Madick
·
Övr. Hund Började avmaska hunden i måndags med Axilur. Han ska ha en tablett om dagen i 3 dagar. Så första fick han i måndags. Han var då som...
Svar
2
· Visningar
1 230
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp