Bukefalos 28 år!

Grönt kort

korfstroganof

Trådstartare
Hej! Imorgon ska jag ha slutprov på grönt kort utbildningen, och jag är jättenervös.
Vad ska jag kunna? Vad ska jag tänka på? Är det svårt eller lätt? Är det värt att oroa sig?
Hoppas ni "får" hjälpa till haha ;)
 
Du får ha TR och där kan du slå upp allt du behöver. Jag gick en kort kurs innan och då behövde jag inte ens TR.
OM du inte klarar det får du skiva om, exakt samma prov :)
 
Du får ha TR och där kan du slå upp allt du behöver. Jag gick en kort kurs innan och då behövde jag inte ens TR.
OM du inte klarar det får du skiva om, exakt samma prov :)
När jag gjorde det så fick man inte det, var två år sen.
Men provet var plättlätt. Skulle kunna det i sömnen i princip:D
Frågorna var lätta och särskilt mot vad jag trodde (hade läst igenom tr i dressyr och hoppning noggrant och pluggat hästars anatomi och kunde vad hela hästen hette, och så var frågorna typ "var sitter ländryggen?")
Det kommer gå bra, det lovar jag!:)
 
När jag tog mitt gröna kort för en sisådär 20 år sedan så fick man ha TR men reglerna verkar ha ändrats för just det.
Jag minns inte provet som särskilt svårt ändå. Kanske därför så många klarar testet men failar totalt på tävlingplatserna :angel:

Hoppas det gick bra för dig!:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 570
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 156
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 622
Senast: animalasia
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 411
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Gräsklippare häst
  • Stora shoppingtråden II
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp