Grund vac ?

L

Liten_men_tuff

Vad kostar det att grundvacsinera mot hästinflunsa ?

Första , Andra och tredje sprutan ?
 
Min vet. tar 400.- för kombinerad influensa och stelkramp, alla sprutorna kostar lika mkt. Först den första, sen den andra efter 4-6 veckor, den tredje efter 6 månader och sedan årligen.
 
Det vanliga vaccinet A2 behövs det bara 2 sprutor för nu. Den informationen fick jag av min vetrinär när jag gjorde om grundvaccinationen på min dam. Eller har jag blivit felinformerad? :confused:
Vet ju att när jag hade ponny för 10 år sedan så behövdes det 3 sprutor.
 
Jag grundvaccinerade mot stelkramp och hästinfluensa i höstas, det var två sprutor med 4-6 veckors mellanrum. 545 kr/gång kostade det. Jag bor i Huddinge och tog ut distriktsvet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 417
Senast: tanten
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
865
Senast: Amk
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 705
Senast: Habina
·
Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
544
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp