Grusgångar i trädgården

hille

Trådstartare
Vi ska anlägga grusgångar i trädgården hemma och jag undrar hur Ni har gjort underarbetet för att få grusgångarna så lättskötta som möjligt och med så lite ogräs som möjligt. Har ni lagt någon slags duk i botten, vad för sort isf?
Ni som bara grävt bort grässvålen och fyllt på med grus, hur djupt har ni grävt, hur tjockt lager med grus och har ni mycket jobb med att hålla gångarna rena från gräs och ogräs?

/Hille
 
Senast ändrad:
Sv: Grusgångar i trädgården

Vi grävde bort ALLT. Sedan la vi på ganska tjockt med grus. Jag saltar min gång då vi börjar få för mycket ogräs. Brukar väl bli en eller två gånger per sommar. Jag tar då stensalt.
 
Sv: Grusgångar i trädgården

Jag skulle defenitivt ha lagt en duk under.Hör med dom som jobbar på trädgårdar eller liknande vad för sort duk du skall ha.
Men jag rekomenderar det varm.
Det är inge kul att plocka ogräs en gång i veckan(har ingen duk under)
 
Sv: Grusgångar i trädgården

Genom att lägga duk slipper man rotogräset men det frösådda kommer man inte ifrån. Det är lättare att rensa bort än rotogräset och skyffla man grusgången så får det heller inte fäste lika lätt.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
1 826
Senast: Martenix
·
Trädgård & Växter Jag och min sambo köpte hus strax före jul och upplever nu vår första sommar som trädgårdsägare. Trädgården är liten, ca 550 m2, och i...
Svar
7
· Visningar
2 919
Övr. Katt Blev lite inspirerad av en annan tråd och kom på att någon här kanske kan hjälpa mig! Jag bor i hus med trädgård i ett villaområde och...
2
Svar
25
· Visningar
5 460
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp