Bukefalos 28 år!

Gudrun i sele för första gången...

gul_zebra

Trådstartare
Efter en del rivmärken och kluttar har Gudrun fått komma ut i sele för första gången, 1½ år gammal.
Först blev det en sväng i uteburen. Dels för att jag vill kunna få tag på Gudrun när de ska in igen (helöppet i botten och Gudrun är människorädd. Sivert slapp sele, han söker sig till mig så bra så), och dels för att han skulle få vänja sig vid känslan. Sen när deras bur var rengjord så var det dags att komma ut! :)

DSC03390.jpg


DSC03396.jpg


DSC03407.jpg


Och han blev faktiskt tillräckligt lugn för att fotas med mig också :eek:
DSC03412.jpg


Vidare ner i gräset, var ju faktiskt rätt skoj! :D
DSC03413.jpg


DSC03419.jpg


Tvättar sig i buren efteråt
DSC03425.jpg


Lite pizzasallad vore gott! :)
DSC03428.jpg
 
Sv: Gudrun i sele för första gången...

Sen fotades Sivert en sväng också :)

Äter syrrans glassrester :angel:
DSC03369.jpg


DSC03375.jpg


DSC03377.jpg


DSC03379.jpg


DSC03389.jpg
:rofl:

DSC03434.jpg


DSC03455.jpg
 
Sv: Gudrun i sele för första gången...

Aaaw! :) Vilka sötisar! :love: Är det inte lätt för dem att krångla sig ur selet? Vet ju att kaniner och katter och en massa andra djur har en tendens till det. Inte för att katt och råtta är lika men ändå.. :o :p
 
Sv: Gudrun i sele för första gången...

Det är lite olika. Diva tar sig lätt ur selen, så henne får man hålla koll och dra åt på lite då och då.

Men modellen jag har brukar vara rätt rymningssäker :)
 
Sv: Gudrun i sele för första gången...

va kul me tamråttor... jag hade en för nåra år sen named Nutte (de va faktiskt en hona...)

men den dog tyvärr :cry:
 
Sv: Gudrun i sele för första gången...

Kul det måste vara att kunna lita på sina djur så pass att man låter dem vara lösa sådär! :)
 
Sv: Gudrun i sele för första gången...

Jepp! Ännu roligare var det när jag hade Rex och Reno, för då kunde flera vara lösa samtidigt. Nu är det bara Sivert som får vara lös ju :p
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Så har det hänt. Något som jag vet att andra varit med om, men aldrig tidigare upplevt i den omfattningen. I fredags, runt 11.00...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
20 618
Senast: lillebill
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp