Guldfasanerna

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 522
  • Visningar Visningar 130 619
Buttercup flyttade mest runt med solen idag. 🥰

20250420_143403.webp

Oookej. Så. Sorgligt, men jag har lagt ut Buttercup på annons. Hon är så himla söt, men stressen nu när de andra går på henne i parningstiden igen gör att hon mest bara vankar av och an innanför gallret och inte ens kommer upp vid matdags.
Jag har försökt med extra buskar, synskydd, separata matställen - allt jag kan komma på men det blir inte bättre och även om hon inte blöder kan jag inte med att se henne stressa hela tiden och hennes fjädrar aldrig få växa ut. :( Dessutom, rent krasst, ser det himla illa ut för gästerna...

Jag hoppas att något trevligt alternativ dyker upp för henne, min lilla fina. <3

Så svårt det är ändå.
Jag tror säkert att den här personen är duktig på "game birds" och liknande, men den första som hörde av sig på FB har BARA offentliga poster som handlar om jakt, hur vi ska värna om rävjakten i UK och ett par riktigt skitnödiga politiska poster som han får medhåll om i stil med "Höhö, ge mig en rävmössa vilken dag som helst!".
Visserligen är profilbilden på en hund, men av någon anledning ser jag inte framför mig en man som kommer att vara särskilt bekymrad om en fasan blir lite hackad på.

Är det galet att kolla upp någon som vill köpa en fågel?

Så svårt det är ändå.
Jag tror säkert att den här personen är duktig på "game birds" och liknande, men den första som hörde av sig på FB har BARA offentliga poster som handlar om jakt, hur vi ska värna om rävjakten i UK och ett par riktigt skitnödiga politiska poster som han får medhåll om i stil med "Höhö, ge mig en rävmössa vilken dag som helst!".
Visserligen är profilbilden på en hund, men av någon anledning ser jag inte framför mig en man som kommer att vara särskilt bekymrad om en fasan blir lite hackad på.

Nej ❤️

Så svårt det är ändå.

Fullt rimligt att göra det!

Jag har hittat en kandidat som känns mycket, mycket bättre. De har en ensam fasantupp som är deras pet och har letat sällskap åt honom länge. De försökte kläcka eget ifjol men inga ägg tog sig. De hade ingenting emot att jag ställde frågor. <3
De säljer också avelsägg och hönskycklingar som ser jättefina ut.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka