Guldfasanerna

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 522
  • Visningar Visningar 130 630
Nu har hon åkt. Jag trodde att jag skulle gråta men det kändes så Himla bra! Vilka härliga människor! När de började prata om sin fasan, hur de aldrig sett honom dansa som Prim och vi kom in på en diskussion om vilken hönsras som ger bäst terapi kände jag att vi var samma slags personer. :D

De har också lovat att jag får välja en unghöna eller två från vilken ras jag vill som de föder upp, så tar de den med sig när de har vägarna förbi. :angel: Jag tog inte betalt för Smörblomman. <3

Nu har hon åkt. Jag trodde att jag skulle gråta men det kändes så Himla bra! Vilka härliga människor! När de började prata om sin fasan, hur de aldrig sett honom dansa som Prim och vi kom in på en diskussion om vilken hönsras som ger bäst terapi kände jag att vi var samma slags personer. :D

De har också lovat att jag får välja en unghöna eller två från vilken ras jag vill som de föder upp, så tar de den med sig när de har vägarna förbi. :angel: Jag tog inte betalt för Smörblomman. <3

Så bra det blev ändå :heart

Har du berättat att hon har en stor fanclub i Sverige? :D

Så bra det blev ändå :heart

Har du berättat att hon har en stor fanclub i Sverige? :D
Ja, det känns jättebra. Det har varit frid och fröjd i buren idag också, ingen som måste gömma sig eller springa undan eller stressar (ja, förutom Prim som patrullerar med jämna mellanrum då. :D ).
Haha, nej det glömde jag! Men de vet att hon har några videos på YT. :D

Hon bor hos de här människorna nu: https://www.facebook.com/RCDoodlePoultry

De fick också smaka morios för första gången idag. Det är krig om dem när jag släpper en på marken, det är första gången jag sett dem bete sig lite som höns.
Någon norpar den, ropar "MINE!" och yeetar iväg! 😂 Jag ska försöka fånga det på film också, men först bevis på att Prim går att muta. <3

Uppdatering från nya ägarna. 😊 Deras hane har aldrig sett andra fasaner utan bara gått med unga höns.

"He really is very laid back, today has been incredibly quiet, no puffing or crazy eyes, I think he thinks we have just popped in another young chicken, either that or she has created a state of shock lol, we were around a lot today and maybe being a bit too nosey, so maybe they are waiting to get some privacy to get to know one another
😀
"

De fick också smaka morios för första gången idag. Det är krig om dem när jag släpper en på marken, det är första gången jag sett dem bete sig lite som höns.
Någon norpar den, ropar "MINE!" och yeetar iväg! 😂 Jag ska försöka fånga det på film också, men först bevis på att Prim går att muta. <3

Morios? Är det sån vi kallar zofobas, som ja matade ödlorna med? 😃

• Gilla
Reactions: Sel
De tyckte för övrigt också att Prim såg crazy ut när jag postade en bild av honom i full flärd! :D

"...Brilliant, we have never seen our boy even remotely like this, but if that's the kind of effect she is supposed to provoke in him, lol, it's the mad eye that scares me the most...!"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka