Bukefalos 28 år!

Gummistövlar som håller

kökshäxan

Trådstartare
Suck, mina kvartsslitna, om ens det, Nokian gummistövlar läcker upptäckte jag idag. Finns det något fabrikat av gummistövlar som både håller och är fotriktiga?
 
Har badat fötterna idag i mina gummistövlar som spricker där de böjer sig i tårna när man går och vid "sömmarna" på skaftet. Också less på att de alltid går sönder utan att egentligen vara slitna eller använda speciellt mycket.
Grymt osugen på att köpa nya som också bara kommer gå sönder. Men om någon här kommer med ett genialt tips kanske jag orkar göra ett försök till. Eller borde man ha någon annan typ av stövlar som är vattentäta med tillräckliga höga skaft för att klara att man trampar ner i bäckar och blöthål, isåfall vad?
 
Muck Boots håller och finns med bra och rejäl sula. Tror de har fotriktad sko, men blir osäker. De är i.a.f. inte så platta som vanliga gummistövlar.
Mycket bekvämare än vanliga gummistövlar, jag har samma problem med att gummistövlarna spricker. Har inte haft dessa tillräckligt länge för att kunna utvärdera dem än. De är inköpta precis innan vintern.
 
Har ett par aigle gummistövlar som är riktigt sköna att gå i
Har inte haft dom tillräckligt länge eller snarare inte använt dom så mycket för att verkligen utvärdera sprickfärdigheten ordentligt men än så är de hela
 
Jag har ett par Le Chameau som jag haft i säkert 6-7 år. Jag har använt dem flitigt och de är fortfarande i bra skick. Enda nackdelen är att de är väldigt höga, skönt på vintern men kan bli lite varmt på sommaren. Har tidigare gjort av med ett par gummistövlar per säsong av typ Tretorn, Viking och liknande.
 

Liknande trådar

Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 839
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
668
Senast: Ramona
·
Anläggning Upptäckte idag att hästarna börjat gnaga på de stora granarna i hagen. Det finns ett antal grandungar med stora granar. Bästa o...
Svar
10
· Visningar
714
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp