Guppy-yngel-ätare?!

Scandi

Trådstartare
Vet någon nån fisk eller liknande som äter guppyyngel? Behöver införskaffa mig en sådan! :cry:
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

vänd dig till en djuraffär vettja! =)

annars vet jag att praktbotia (tror jag dom heter) äter sniglas! dom e oranga med svarta ränder.. jag har tre =)
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Man kan inte lita på dem! Nej nej, ibland har de noll koll har jag hört =(
Vill de vara flera? kan man knö ner dem i ett 54 liters kar? :)
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

jo jag har också hört att de kan vara elaka, men jag har ingen erfarenhet av de. mina är iaf snälla. jo de vill leva i stim, de flesta fiskarr vill leva i stim.
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Haha! det är inte lätt!
Hmm.. den optimala fisken för mig skulle vara en liten, glupsk och arg enstöring till fisk xD.
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Risken med en sådan är att den inte bara äter det du vill att den ska äta. Hitta någon med sjöhästar och ge dem en present bestående av guppyyngel i en påse!
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Men då får jag ju leverera guppyyngel stup i kvarten till dessa sjöhästar :S Häftigt förövrigt, inte tänkt på att man kan ha sådana som husdjur.

Men jag har bara guppies, menar du då att min lilla glupska fisk skulle smaka på mina vuxna guppier också? Vet du några sådana fiskar alls som kanske skulle kunna gå? Den enda jag hört om hittills är just dvärgkulfisken, käkar snäckor och eventuellt yngel. Kankse? Sen skulle grodor kunna vara en alternativ yngelätare? *spånar*

Funderat på att göra mig av med honorna på något vänster, om jag inte hittar nån yngelätare. :( Jag tror inte jag ge bort dem till nån djuraffär dock för mina guppies är inavlade vid det här laget :( på tre stycken syns det (hälften så stora som en vanlig guppy och med en liten böj innåt vid ryggfenan), men i den nyaste kullen tror jag risken är större att de blir krokiga fiskar i och med att de är ännu mer inavlade. Jag vill verkligen inte att detta ska fortsätta.
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Dvärgkulfisken tycker jag är kinkig för dom flesta att få att överleva. Den vill ha levande foder, vilket iofs funkar hos dig, tills guppyynglena är slut. Efter det blir det svårare.
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Hm, tycker alla fiskar jag hade när jag hade akvarium åt yngel, även sina egna... Dvs, även guppysarna själva åt...? Black mollys och platys, för att inte tala om svärbärare, lika dana allihop och käkade upp sina små så fort de fick chansen...
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Najj, mina är inte så intresserade av ynglena. Även om de knappt har några gömställen så överlever de.
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Åh, okej. Jo har hört att man får handmata dem med mygglarver, torrt äter de tydligen inte. Men njae om den är kinkig är det nog ingen bra fisk för mig, blir ledsen om de dör =(
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Ah det är väl möjligt. Hur mycket ska de ha då? Jag matar 16 guppies med en liten nypa torrfoder 1 gång per dag. Fiskarna är smala.
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Jag ska ringa runt efter dvärgkulfiskar iallafall. Och kankse lite glasmalar.
Jag har dratt ner på allt foder också :eek: blir malen hungrig kan han väl äta sniglar och guppies ;)
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Om det passar att ha i ditt akvarie, skaffa scalarer. De äter gärna små fiskar. Det gör i o f s neontetror med. Goffar gärna i sig småttigt.

Jag har inte fått några guppyyngel att överleva i mitt akvarie kan jag säga. Får ha dräktiga guppyhonor i eget akvarie för att få några yngel att föda upp.
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Där sa du något! Scalarer! Men de blir ganska stora va?

Gud vad skönt ;)
 
Sv: Guppy-yngel-ätare?!

Nej, kom på det! Inte mycket fisk man kan ha i ett sånt litet kar :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 434
Senast: Stergo
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
183
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 622
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp