SaraMara

Trådstartare
Har jag fått tips om att ge Battis (tack - du vet vem du är :D ) - men hur mycket skall man ge??? Snubblade över en tvåkilos hink idag, så jag köpte hem den - men det stod ingen dosering på hinken. Någon som vet? Han väger väl ungefär 550kg kanske?
 
De allra flesta ger olika vad som hästen svarar bäst på. Kan vara allt från 1dl - 2 msk.

Börja att prova med ca. 50g/dag under ca. en månad gör sedan ett uppehåll på några veckor. Sedan börjar du igen med samma mängd eller ändrar den efterbehag beroende på individen.
Men kan ge hästar som verkligen behöver och svarar positivt på gurkmejan konstant, men man behöver inte ha så stor dos efter några månaders användning.
Lycka till MVH/
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 493
Senast: Buongusto
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 530
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Förskoletid som timvik
  • Vad läser du just nu?
  • Slipa ner ett IKEA bord

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp