GVFÖ 2025

Sam och Denise.. dom sitter i en soffa i Gbg och det enda jag tänker är "men ut och gör någonting!". Det finns ju hur stort utbud som helst för att ge sig ut och umgås i situationer som inte kräver varken fysisk beröring eller attraktion, för att bara få lära känna varandra på ett mer avslappnat sätt och se vad som växer fram.

Jag får inte uppfattningen av att det är helt bearbetat.
Som när han gick och köpte pizza och hon fick nån kris. Minns inte riktigt vad det handlade om men det var nån jämförelse hon från förr som hon reagerade på.
Sen bemötte han det helt kass på att ta över den känslan och tycka synd om sig själv ist.
Jag tror att hon i efterhand kan komma att ångra en hel del från programmet. Båda verkar ha svårt för gränser.
Jag håller inte med. Vem har inte negativa erfarenheter med sig? Flera av de andra deltagarna berättar ju också om tidigare erfarenheter de har med dem och som påverkar dem. Någon typ av bagage är väll rätt givet. Men Jannika har dessutom Dennis att hantera, att bära, att navigera kring. Att det då vid något enstaka tillfälle blir övermäktigt är ju bara ett tecken på att hon är någorlunda mänsklig.

Däremot, att hon kan komma att ångra saker - högst troligt. Jag tycker hon drar ett alldeles för stort lass, relationen är inte jämlik. Och därför varken tror jag eller hoppas på att det håller.

Jag håller inte med. Vem har inte negativa erfarenheter med sig? Flera av de andra deltagarna berättar ju också om tidigare erfarenheter de har med dem och som påverkar dem. Någon typ av bagage är väll rätt givet. Men Jannika har dessutom Dennis att hantera, att bära, att navigera kring. Att det då vid något enstaka tillfälle blir övermäktigt är ju bara ett tecken på att hon är någorlunda mänsklig.

Däremot, att hon kan komma att ångra saker - högst troligt. Jag tycker hon drar ett alldeles för stort lass, relationen är inte jämlik. Och därför varken tror jag eller hoppas på att det håller.
Klart alla har dåliga saker i bagaget. Och jag håller med om att hon gjort ett hästjobb både med sig och bära Dennis.
Däremot är jag inte övertygad om att hon är klar med sitt bagage eller speciellt stark utan jag uppfattar henne fortfarande som skör och lätt kan falla tillbaka i pleaser-spåret.

Det är kul hur olika man uppfattar människor :)

Klart alla har dåliga saker i bagaget. Och jag håller med om att hon gjort ett hästjobb både med sig och bära Dennis.
Däremot är jag inte övertygad om att hon är klar med sitt bagage eller speciellt stark utan jag uppfattar henne fortfarande som skör och lätt kan falla tillbaka i pleaser-spåret.

Det är kul hur olika man uppfattar människor :)
Det handlar nog om att beskriva/definiera saker olika. För mig är inte att "falla till baka i pleaser-spåret" eller att bära med sig tidigare erfarenheter samma sak som, eller ett uttryck för, att vara skör. Jag tycker hon är så otroligt medveten, reflekterande, modig och respektfull - egenskaper som är motsatser till att vara skör.

Jag har läst spoiler i Aftonbladet om hur det gått för paren 😁 kommer absolut inte skriva något här om det men tips om någon annan är lika nyfiken som jag.

Jag kan förstå det. Men hade ändå tvekat inför att leva med nån som gör så. Känns dessutom som att hunden är ett hinder för henne när hon själv säger att det känns bättre när den inte är med. Så ska det väl inte vara att ha hund?
Ska och ska jag känner igen mig i det jag med, jag älskar mina hundar men det är otroligt krävande att ha med dom och ha ansvar över dom när man ska göra något annat samtidigt därför lever många av oss hundägare mest för hundarna 🙈 dvs det sociala sker på hundklubben och promenader i princip 😀

Ja, jag förstår inte varför de är kvar. Hon hade ju också kunnat hoppa av. Hur kan de båda kan säga att det är den bästa match de någonsin haft? Då måste övriga varit rejält usla. Det hela är väldigt märkligt! Kanske en envishet från bådas håll? Att genomföra alla veckorna?
Eller så klipper dom så bara deras negativa samtal och umgänge visas 😅

Jag uppfattar verkligen inte Jannika som skör, hon är ju en jädra naturkraft. Visst att hon haft negativa upplevelser i relationer, men hon kan ju hålla isär tidigare och denna relationen. Hon är klok i att reflektera över vad som varit och hur det påverkar henne, men faller inte offer för det. Att hon orka bära både sig själv och Dennis genom relationen - helt otroligt.

Med det sagt, varken tror eller hoppas jag det håller.
Tycker hon har grym personlighet färgstark och dessutom är hon jättevacker , förstår inte varför hon tror att hon är oattraktiv.

Liknande trådar

Kultur Här kommer en tråd för Eurovision 2025 I deltävling 1 13 maj startar IcelandRóa Væb PolandGaja Justyna Steczkowska... 55 56 57
Svar
1 124
· Visningar
26 618
Senast: Mia_R
·
Tjatter Ok måste ha någon att diskutera programmet med känner jag. Bara sett första avsnittet än så länge men måste säga att jag älskar Ola... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 083
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Hejsan! Jag fick betydligt mer tillbaka på skatten 2024 än vad jag brukar få. Nu undrar jag om det kommer se likadant ut 2025? (Om man...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur