GVFÖ 2025

Ja jag tycker svt borde solla bort mer. Det är ju trots allt människor som inte är vana vid att vara i media på det här viset och då tycker jag man behöver vara försiktigare med vad man visar. Speciellt i intima situationer
Sen är jag personligen inte så intresserad av att se det intima i detalj, det är inte det som är intressant.
Jag håller med och tycker inte ens att de behöver sålla, det är inte så att sexgrejen hos det här paret måste vara med för att de saknar annat, de väljer själva medvetet att fokusera så mycket på det. Det är så cyniskt!

När någon av dem går på Ica, ska den som sitter i kassan ha sett dem i sängen då? På tv? Även om paret själva inte förstår vilket genomslag tv har så vet svt det. Och de borde skydda dem.

Jag slutade titta efter två avsnitt eftersom jag redan var för illa berörd. Och allt jag läst om det efteråt har visat att det vara blivit ännu värre. 😢 Har nöjt mig med att läsa Aftonbladets spoilerartikel och hoppas att de lägger ner serien nu, hur ska de toppa en killes potensproblem?

Jag håller med och tycker inte ens att de behöver sålla, det är inte så att sexgrejen hos det här paret måste vara med för att de saknar annat, de väljer själva medvetet att fokusera så mycket på det. Det är så cyniskt!

När någon av dem går på Ica, ska den som sitter i kassan ha sett dem i sängen då? På tv? Även om paret själva inte förstår vilket genomslag tv har så vet svt det. Och de borde skydda dem.

Jag slutade titta efter två avsnitt eftersom jag redan var för illa berörd. Och allt jag läst om det efteråt har visat att det vara blivit ännu värre. 😢 Har nöjt mig med att läsa Aftonbladets spoilerartikel och hoppas att de lägger ner serien nu, hur ska de toppa en killes potensproblem?
En idé kunde ju vara att tex rekrytera deltagarna på, säg, hvb-hem, missbrukskliniker och kanske akutpsyk? Dvs, jag håller med dig! Detta är orimligt. Oetiskt. Fel.

Sen måste jag vara en Karen angående Alex och Amandas tripp till Smögen.

De var aldrig på Smögen!!
De var på en annan ort på fastlandet, Bovallstrand 1,5 mil bort, långt ute på landet.
Det finns inga hästar på Smögen. 99% berg.
Och farmodern bodde på Ramsvik, en helt annan ö.

Men Smögen lät väl flottare.

Mvh fd Smögenbo och Bovallit.

För mig är det intressant att se Jannika och Dennis då de påminner en del om relationer jag hade när jag var yngre. Min erfarenhet är att vara med någon som är väldigt osäker och har erektionsproblem så blir det lätt att det blir en så stor del av relationen och sexlivet. För han är så inriktad på att få det att fungera och när det fungerar så vill han köra NU! Och då är det lätt att man som partner anpassar sig efter det och andra saker som man själv som partner behöver hamnar i skymundan då det är så viktigt för honom att vissa saker fungerar.
På samma sätt är min erfarenhet att det ibland kan vara speciellt att vara tillsammans med någon som är väldigt osäker då det även då kan bli att man hamnar i roller där den ena är den osäkra och den andra den trygga. Och så vågar man knappt ta upp något utan tassar på tå för att vara rädd att såra.

För mig är det intressant att se Jannika och Dennis då de påminner en del om relationer jag hade när jag var yngre. Min erfarenhet är att vara med någon som är väldigt osäker och har erektionsproblem så blir det lätt att det blir en så stor del av relationen och sexlivet. För han är så inriktad på att få det att fungera och när det fungerar så vill han köra NU! Och då är det lätt att man som partner anpassar sig efter det och andra saker som man själv som partner behöver hamnar i skymundan då det är så viktigt för honom att vissa saker fungerar.
På samma sätt är min erfarenhet att det ibland kan vara speciellt att vara tillsammans med någon som är väldigt osäker då det även då kan bli att man hamnar i roller där den ena är den osäkra och den andra den trygga. Och så vågar man knappt ta upp något utan tassar på tå för att vara rädd att såra.
Men det har väl ändå inte i tv att göra? 🙈

Men det har väl ändå inte i tv att göra? 🙈
Nej jag tycker inte det.
Jag är tveksam till om Dennis ens skulle få vara med i tv pga sin osäkerhet. Och om man ska ha med honom i tv så borde man definitivt inte ha gjort en grej av erektionsproblemen. Nu blir han ju killen med erektionsproblemen. Tänk om relationen inte håller och han ska ut och dejta eller om han söker nytt jobb eller liknande. Jag tycker det är lite taskigt mot honom.

Nej jag tycker inte det.
Jag är tveksam till om Dennis ens skulle få vara med i tv pga sin osäkerhet. Och om man ska ha med honom i tv så borde man definitivt inte ha gjort en grej av erektionsproblemen. Nu blir han ju killen med erektionsproblemen. Tänk om relationen inte håller och han ska ut och dejta eller om han söker nytt jobb eller liknande. Jag tycker det är lite taskigt mot honom.
Ja det är vansinne, sen vet jag inte om han verkligen har så mycket erektionsproblem eller om det mest handlat om osäkerheten i sig han verkar ju uppenbarligen få upp den lite då och nu för allas beskådan 🙈

Jag förstår det intressanta, men för mig är det för utlämnande för att vara ett tv-program public service.

Jag förstår det intressanta, men för mig är det för utlämnande för att vara ett tv-program public service.
Ja som jag skrev ovan så tycker jag att han är för osäker för att vara med på tv. Och jag tycker att svt är oschyssta mot honom som gör så stor grej av erektionsproblemen, Det var ju till och med med i första avsnittet och jag tycker det är taskigt mot honom med tanke på hans vanliga liv och hans vardag.

Sam och Denise är nog det tråkigaste paret att följa av alla säsonger jag sett.
Händer… ingenting!
Det är Sam som gör allt dötråkigt. Han är bara passiv och ser problem. Bidrar inte med något mer än negativ energi. Det är ju helt omöjligt att få igång nått kul med en person som han.

Jag tyckte Denise uttryckte sig väldigt klokt och mötte upp hans ältande väldigt bra i senaste avsnittet. I slutändan var det återigen HON som ställde upp på honom och åkte med till hans vänner.

Jag känner att jag har svårt att få grepp om Sam. Det känns som han är lite avstängd? Jag undrar om han typ blev övertalad av anhöriga att ställa upp eller liknande? För han känns inte så engagerad och det borde man ju vilja vara om man är med i ett sånt program.
Denise har jag fått ett bra intryck av.

Sam och Denise är nog det tråkigaste paret att följa av alla säsonger jag sett.
Händer… ingenting!
Nej nej, minns du inte det trista paret från förra(?) säsongen, som typ viskade till varandra? Niclas och …?

All konversation gick typ såhär:
-Kan du ge mig saltet?
-Tack för att du frågade om jag kunde ge dig saltet” *ger saltet*
-Tack för att du gav mig saltet
-Tack för att du frågade
…..
Sam & Denise är dock goda tvåor😁 (pga Sam)

Nej nej, minns du inte det trista paret från förra(?) säsongen, som typ viskade till varandra? Niclas och …?

-Kan du ge mig saltet?
-Tack för att du frågade
…..
låter ju som paret i love is blind från den här våren men förstår vilka du menar, hette hon inte Ninni?

-Kan du ge mig saltet?
-Tack för att du frågade
…..
Precis så var de! Jag gjorde en annan hittepådialog, ett jävla tackande för allt. Men de lär vara fortsatt lyckliga ihop.

-Kan du ge mig saltet?
-Tack för att du frågade
…..

Men de var ju iaf fina mot varandra.
Sam beter sig bara som en rövhatt 😅

Liknande trådar

Kultur Här kommer en tråd för Eurovision 2025 I deltävling 1 13 maj startar IcelandRóa Væb PolandGaja Justyna Steczkowska... 56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
27 628
Tjatter Ok måste ha någon att diskutera programmet med känner jag. Bara sett första avsnittet än så länge men måste säga att jag älskar Ola... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 091
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Hejsan! Jag fick betydligt mer tillbaka på skatten 2024 än vad jag brukar få. Nu undrar jag om det kommer se likadant ut 2025? (Om man...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
619
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka