Bukefalos 30 år!

Nu har två avsnitt av Gift vid första ögonkastet XL släppts på SVT. Det är ett nytt format och kommer likna mer upplägget som vissa andra länder har. Deltagarna kommer bo tillsammans (egna lägenheter antar jag), ha gemensamma parmiddagar och löftescermonier. Som upplagt för drama tycker jag, och det känns mindre som seriös matchning och mer göra spännande tv. Hoppas jag har fel.

Har någon sett första avsnitten? Ska ni se?

Jag har så mycket att säga men behöver nog kräkas lite först efter att ha sett båda avsnitten :turd: Det kan hända att det här blir första säsongen någonsin som jag inte klarar av att titta på.
Jag har bara sett första avsnittet och tyckte att det var så extremt obehagligt att se Urban och Olivias dejt på restaurangen att jag inte vet om jag kommer klara av att se det mer. Det läskigaste av allt var att se hur snabbt hon bara la sig platt fall och blev så otroligt liten framför honom som att hela hon bara försvann. Jag tycker det känns oetiskt att överhuvudtaget ta med honom i programmet och ännu mer att matcha med en tjej som så snabbt hamnar i fawning. Ser bara framför mig hur han slår henne snart.

Jag gillar Gabriel och Sara och tror att han ska berätta för henne i avsnitt två att han är transman (det hintades om att han hade något att berätta för henne). Är lite rädd för att hon kanske är lite för bullrig för honom bara efter första intrycket men det visar sig.

Sett båda avsnitten. När Urban sög av sina fingrar på restaurangen kan va det äckligaste jag sett. Detta var jag hela tiden Urban var med:

IMG_5387.webp

Så otroligt ocharmig och obehaglig person!

Jag håller verkligen med om hur obehagligt Urban beter sig och hur dålig den matchningen är (vilket de också sa i update men experterna tydligen inte ser för ”de har ju så gemensamma värderingar”). Han får mig också tänka på överlappet mellan självförverkligande/nyandlighet och alt right/extremkonservatism som nämns i tråden om mässling på Urkult (ägg är ju dessutom väldigt mycket lipider! :p ). Han verkar så väldigt fokuserad på vilken ”härlig, grundad och stark” energi han ska utstråla men det blir ju inte så härligt parat med den extrema oflexibla och sunkiga inställning han visar.

I övrigt osäker på alla övriga än så länge. För mig känns inget som en toppenmatchning.

Jag har sett 1.5 avsnitt och kommer nog inte klara att se många mer om inte Urban plockas bort.
Jag tycker generellt att dom tappat konceptet med det nya upplägget och alla normsnygga människor.

I tidigare avsnitt var det mer genomsnittliga människor och man fick se dom i deras naturliga miljö så att säga.

Jag har sett 1.5 avsnitt och kommer nog inte klara att se många mer om inte Urban plockas bort.
Jag tycker generellt att dom tappat konceptet med det nya upplägget och alla normsnygga människor.

I tidigare avsnitt var det mer genomsnittliga människor och man fick se dom i deras naturliga miljö så att säga.
Det var normsnygga de var! Tack! (Jag tyckte mest att ovanligt många säg lite märkliga ut.)

Sett båda avsnitten. När Urban sög av sina fingrar på restaurangen kan va det äckligaste jag sett. Detta var jag hela tiden Urban var med:

Visa bifogad fil 190030

Så otroligt ocharmig och obehaglig person!
Urk-an? :angel:

Nej men fyfan vad obehaglig han är, redan från början. Olivia sa att hon inte ville ha en kille som var överlägsen och trodde sig vara bättre än andra och vad får hon? Ett praktarsle som till och med försöker psyka henne redan vid altaret.

Har ni sett det här?
https://www.facebook.com/share/p/1AyUHvq8iG/

En av Urbans "bröder" från samma "utbildning" för män som ska försöka förklara hans beteende. Alltså, jag kräks.

Visa bifogad fil 190141
Jobbigt för Urban bara att hans GVFÖ-fru tjänar 20 000 mer än han i månaden. Det bör alltså bli han som ger hemmet den där kärleksfulla betydelsen som hon kan hämta energi i efter arbetsdagen. Barnen är med fördel matade, badade och i pyjamas när hon kommer hem, så kan hon pussa dem lite innan han nattar dem. Under tiden kan hon avnjuta den lilla supé han naturligtvis har ställt fram åt henne.

Åh kära nån. Urkban dök upp i mitt Instagramflöde, kunde inte låta bli att kolla vad han hade lagt upp... Flera videor där han smilar överlägset och säger att folk ska ta ett chill pill, skyller på klippningen osv. Noll självinsikt, noll uppvaknande av kritiken. Hittade också länken till mansrörelsen, hjälp.

"The New Warrior Training Adventure is a singular type of life affirming event, honoring the best in what men have to offer the planet. We are only able to recognize the powerful brilliance of men because we are willing to look at, and take full responsibility for, the pain we are also capable of creating … and suffering. This is the paradox of modern masculinity, a lesson we are dedicated to learning and teaching."

Liknande trådar

• GVFÖ Australien

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka