Jag har bara sett första avsnittet och tyckte att det var så extremt obehagligt att se Urban och Olivias dejt på restaurangen att jag inte vet om jag kommer klara av att se det mer. Det läskigaste av allt var att se hur snabbt hon bara la sig platt fall och blev så otroligt liten framför honom som att hela hon bara försvann. Jag tycker det känns oetiskt att överhuvudtaget ta med honom i programmet och ännu mer att matcha med en tjej som så snabbt hamnar i fawning. Ser bara framför mig hur han slår henne snart.Nu har två avsnitt av Gift vid första ögonkastet XL släppts på SVT. Det är ett nytt format och kommer likna mer upplägget som vissa andra länder har. Deltagarna kommer bo tillsammans (egna lägenheter antar jag), ha gemensamma parmiddagar och löftescermonier. Som upplagt för drama tycker jag, och det känns mindre som seriös matchning och mer göra spännande tv. Hoppas jag har fel.
Har någon sett första avsnitten? Ska ni se?
Jag har så mycket att säga men behöver nog kräkas lite först efter att ha sett båda avsnittenDet kan hända att det här blir första säsongen någonsin som jag inte klarar av att titta på.
Jag gillar Gabriel och Sara och tror att han ska berätta för henne i avsnitt två att han är transman (det hintades om att han hade något att berätta för henne). Är lite rädd för att hon kanske är lite för bullrig för honom bara efter första intrycket men det visar sig.