Bukefalos 30 år!

Omg vilken guldgruva @Murray 😁
Jag har en gissning på vem! Vill veta allt sen!

Men 2 veckor efter smekmånaden? Höll inspelningen på så kort tid eller avbröts hans medverkan tidigt?

Omg vilken guldgruva @Murray 😁
Jag har en gissning på vem! Vill veta allt sen!

Men 2 veckor efter smekmånaden? Höll inspelningen på så kort tid eller avbröts hans medverkan tidigt?
Haha återkommer.
Tolkade som att utfallet inte blev som tänkt sas = avbröt men han sa inte det rakt ut så lämnar utrymme för att jag misstolkat. Han var väldigt tydligt med att han var singel iaf. Ni får inte döma mig sen för att ha hamnat på en dejt med en sån "man"! 🤣

Haha återkommer.
Tolkade som att utfallet inte blev som tänkt sas = avbröt men han sa inte det rakt ut så lämnar utrymme för att jag misstolkat. Han var väldigt tydligt med att han var singel iaf. Ni får inte döma mig sen för att ha hamnat på en dejt med en sån "man"! 🤣
Såklart inget dömande 🫶

Haha återkommer.

Fantastisk info! Det räcker gott för mig att döma de som ger skäl till det genom hur det beter sig och hanterar relationsfrågor i programmen... hoppas och tror att något par kraschar snart så det bekräftas att det handlar om den jag gissar på. "Vill bli känd och få vara med i Förrädarna" känns inte helt överraskande som motiv för medverkan.

Jag tyckte att det såg ut som om en av männen kommer lämna programmet i nästa vecka. Nu är det inte den som jag gissar på att @Murray varit på dejt med, men jag kan ha fel - och så kanske nån annan också lämnar.

På förekommen anledning (publicerat utan källa på random fb-sida som hette the verb society):
1788810408982.webp

Japp. Jag är i vanliga fall team gjutjärnspanna, men efter att ha sett Max och Belinda döma ut köket i "sin" lägenhet känner jag: ge mig mer mikroplaster i maten!

Haha, så kul att du skrev det för min partner hade nästan exakt samma kommentar när vi såg dem, att han brukar vägra teflon men nu kände han för att köpa 10 teflonstekpannor bara för att. 😂 Slutade med att vi båda spann iväg och pratade om hur de båda får oss att vilja typ dricka flytande plast. 🤣🤣

Såg ett klipp ur en intervju med Max (med typ Expressen tror jag) där han sa att om allt funkar som det ska i relationen, behöver man ingen annan än sin partner. Dvs. man behöver inga vänner, vare sig manliga eller kvinnliga 🫣

Ibland undrar jag om Max och Urban bara är folkupplysningskampanjer som ska mynna ut i lärdomar om varningsflaggor och osunda relationer.

Det där låter ju mest som önsketänkande från en som inte HAR några vänner.... Vilket trist liv.... :(
Jag tycker att det låter som en helt snedvriden syn på parrelationer. Om man ska psykologisera (och om det är i något sammanhang man får det, är det väl när man pratar om detta program) kan det väl rimligen bero på att Max av okänd anledning inte har kontakt med sina föräldrar och därför har nån orealistisk förväntan på att relationen ska vara allt.

Oavsett vad det beror på är det ju helt otroligt osunt, och sannolikheten för att det ska leda till nåt bra känns minimal.

Här var det: https://www.expressen.se/noje/gift-...max-varsta-fienden-ar-ens-tjejs-singelvanner/

"Hade jag fått välja så hade jag tyckt att det kanske hade räckt att ägna sin tid åt sin livskamrat bara. Om hon uppfyller allt jag har behov av, då behöver jag inte ha kontakt med någon annan, varken kvinnliga eller manliga personer."

Jag tycker det låter så oerhört sorgligt. Och vilken tung börda att bära, att behöva vara allt för någon.

Såg ett klipp ur en intervju med Max (med typ Expressen tror jag) där han sa att om allt funkar som det ska i relationen, behöver man ingen annan än sin partner. Dvs. man behöver inga vänner, vare sig manliga eller kvinnliga 🫣

Ibland undrar jag om Max och Urban bara är folkupplysningskampanjer som ska mynna ut i lärdomar om varningsflaggor och osunda relationer.
Det är ett så märkligt resonemang (förutom de röda flaggorna som fullständigt piskar i vinden över hans huvud). Behöver man hobbies? Husdjur? Träning? Varför ens skaffa barn om nu partnern är allt man behöver?

När min sambo och jag träffades för numera mycket länge sedan, hade hen något slags noja kring det där med att den man är ihop med skulle förvänta sig typ att man umgicks med varandra hela tiden. Jag gav lite grundläggande information om vad det innebär att ha häst, och då lugnade hen ner sig avsevärt.

Men förutom denne Max, och så sambons noja (det reddes aldrig riktigt ut vad den bottnade i, och det kvittar ju ihop med mig, jag är inte sån), så har jag inte stött på det här i mitt liv direkt. Möjligen i någon psykologisk thriller, men det är ju inte mycket till livsstilsideal.

Det är ett så märkligt resonemang (förutom de röda flaggorna som fullständigt piskar i vinden över hans huvud). Behöver man hobbies? Husdjur? Träning? Varför ens skaffa barn om nu partnern är allt man behöver?

När min sambo och jag träffades för numera mycket länge sedan, hade hen något slags noja kring det där med att den man är ihop med skulle förvänta sig typ att man umgicks med varandra hela tiden. Jag gav lite grundläggande information om vad det innebär att ha häst, och då lugnade hen ner sig avsevärt.

Men förutom denne Max, och så sambons noja (det reddes aldrig riktigt ut vad den bottnade i, och det kvittar ju ihop med mig, jag är inte sån), så har jag inte stött på det här i mitt liv direkt. Möjligen i någon psykologisk thriller, men det är ju inte mycket till livsstilsideal.
Att ha häst är bland det bästa jag gjort för min egen mentala hälsa framför allt när mina barn var yngre, för min relation till min familj, för mina barns syn på sin mamma och ja typ det mesta faktiskt (plånboken möjligen undantagen, men det har det varit värt).

Max kanske behöver en häst! (Om den går i könsuppdelad flock dessutom, då blir ju allt precis som han vill ha det.)

Att ha häst är bland det bästa jag gjort för min egen mentala hälsa framför allt när mina barn var yngre, för min relation till min familj, för mina barns syn på sin mamma och ja typ det mesta faktiskt (plånboken möjligen undantagen, men det har det varit värt).

Max kanske behöver en häst! (Om den går i könsuppdelad flock dessutom, då blir ju allt precis som han vill ha det.)
Fast han får ju vara i stallet på ganska udda tider, så att han inte riskerar att bli kompis med någon kvinna.

Liknande trådar

• GVFÖ Australien

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat