Bukefalos 30 år!

Nu har jag sett senaste avsnittet och måste få ur mig. Läste inläggen här under dagen och håller med om typ allt!

Mysis och finis- lite oväntat språkbruk från Urkban. Men mycket hellre det- om han kan sluta säga ”min kvinna”.

Max och Belinda verkar tro att dom är lite bättre människor än andra. Men det är väl ofta så med personer som blivit upplysta a la konspirationsteori. (Blinkar Max någonsin när han pratar? Det gör nog inte Urkban heller när jag tänker efter. Kanske därför dom ser så läskiga ut?)

Det känns som det är väldigt sällan jag reagerar på klädsel men det är verkligen som att Sasan glömt en överdel.

Experterna. Herregud, är dom egentligen skådespelare eller bara dumma? HUR kan dom vara förvånade över männens svar på om män och kvinnor kan vara vänner? Dom har väl gjort ett grundläggande jobb innan dom matchar folk? De där värderingarna behövs nog inget djupgående arbete för att upptäcka. ”Det finns studier som visar att begränsa sin partners relationer inte är sunt”. No shit. Vilken tur att experterna är med. Lite sena på bollen bara.
Jag känner mig också sekundärkränkt å alla vettiga mäns vägnar när Sasan, Max och Urkban berättar om HUR MÄN ÄR!

Yasmin och Felix växer, jag gillar verkligen dom. Och kul att se hur nära Sara och Gabriel har kommit varandra :love:

Jag orkar för övrigt inte en säsong till av godiskodord för sex :arghh: är redan traumatiserad av ”äta din goda glass” :yuck: från förra säsongen. Och ”experterna” som hakar på, så himla töntiga.

Slut på rant.

Nu har jag sett senaste avsnittet och måste få ur mig. Läste inläggen här under dagen och håller med om typ allt!

Mysis och finis- lite oväntat språkbruk från Urkban. Men mycket hellre det- om han kan sluta säga ”min kvinna”.

Max och Belinda verkar tro att dom är lite bättre människor än andra. Men det är väl ofta så med personer som blivit upplysta a la konspirationsteori. (Blinkar Max någonsin när han pratar? Det gör nog inte Urkban heller när jag tänker efter. Kanske därför dom ser så läskiga ut?)

Det känns som det är väldigt sällan jag reagerar på klädsel men det är verkligen som att Sasan glömt en överdel.

Experterna. Herregud, är dom egentligen skådespelare eller bara dumma? HUR kan dom vara förvånade över männens svar på om män och kvinnor kan vara vänner? Dom har väl gjort ett grundläggande jobb innan dom matchar folk? De där värderingarna behövs nog inget djupgående arbete för att upptäcka. ”Det finns studier som visar att begränsa sin partners relationer inte är sunt”. No shit. Vilken tur att experterna är med. Lite sena på bollen bara.
Jag känner mig också sekundärkränkt å alla vettiga mäns vägnar när Sasan, Max och Urkban berättar om HUR MÄN ÄR!

Yasmin och Felix växer, jag gillar verkligen dom. Och kul att se hur nära Sara och Gabriel har kommit varandra :love:

Jag orkar för övrigt inte en säsong till av godiskodord för sex :arghh: är redan traumatiserad av ”äta din goda glass” :yuck: från förra säsongen. Och ”experterna” som hakar på, så himla töntiga.

Slut på rant.
Fast min erfarenhet är nog i stort sett att det särskilt är de vidriga männen som gör sig själva som representanter för alla män.

Eventuellt är det även de som säger "inte alla män" när en kvinna dristar sig till att generalisera över män.

Fast min erfarenhet är nog i stort sett att det särskilt är de vidriga männen som gör sig själva som representanter för alla män.

Eventuellt är det även de som säger "inte alla män" när en kvinna dristar sig till att generalisera över män.
Ja precis. Och om jag vore man skulle jag bli skitförbannad att bli talad för av dom vidriga männen. Kanske formulerade mig konstigt i min upprördhet.

Om man vill bli jättefull kan man dricka varje gång Urban säger ”min kvinna”. 🤢Det är också troligen enda sättet att stå ut med den synnerligen osympatiska snubbtrio som visade upp sig i detta avsnitt. (Man kan också stänga av. Tyvärr verkar jag ha svårt att slita blicken från tågkraschen.)

Om man vill bli jättefull kan man dricka varje gång Urban säger ”min kvinna”. 🤢Det är också troligen enda sättet att stå ut med den synnerligen osympatiska snubbtrio som visade upp sig i detta avsnitt. (Man kan också stänga av. Tyvärr verkar jag ha svårt att slita blicken från tågkraschen.)
Tänk om alla tittare skulle skänka en krona till en kvinnojour varje gång han sa det, jäklar vad dom skulle få in pengar då!

Tänk om alla tittare skulle skänka en krona till en kvinnojour varje gång han sa det, jäklar vad dom skulle få in pengar då!
Jag tänkte precis på vilken liten feministisk aktion i vardagen man kan göra varje gång han säger det. Ditt alternativ är bra! Vi kanske kan hjälpas åt och räkna här i tråden (eller be AI) så skänker jag gladeligen efter varje avsnitt!

Ursäkta men de där tre killarnas värderingar är bara helt vidriga. Men Belinda och Olivia gör mig helt paff... Det känns som att de gör sig viljelösa, små och bara tassar efter och håller med dessa män. Kryper upp och sitter i knäet och säger ingenting när männen sitter och säger att de inte kan ha kompisar av manligt kön (kan såklart vara bortklippt men de verkar ju inte särskilt missnöjda).

Jag riktigt kände hur Sara kokade av ilska under middagen och fick lägga band på sig själv. Vilket hon gjorde otroligt bra, jag hade inte klarat av att behålla fattningen sådär. 😅

Jag blir bara förbannad och då har jag bara sett 1 1/2 avsnitt, och när en av tjejerna sällade sig till dom 3 rövhattarna då gav jag upp.
(hon ansåg att män inte heller ska ha tjejvänner)

Och nu tänkte jag ju inte låta Urban få mer plats men kan ändå inte låta bli hans löjliga svar på hur jämställda eller jämlika han och Olivia är som par. Som han beskrev det i avsnittet så bygger ju det helt på en förutsättning att "hans kvinna" råkar vara synkad med hans idéer och önskemål... lätt att hissa hennes maktförhållande i relationen då, så länge det är en spegelbild av honom själv.

Jamen detta var riktigt obehagligt att titta på också tyckte jag! Hans svar verkade så 110% planerat och utstuderat, samtidigt som det lät ungefär 0% genuint..... (Sedan insåg han ju att Olivias svar var mycket bättre, haha...)

Tre stora röda flaggor till män... Och jag vill aldrig höra "min kvinna" igen :meh:.

Men jag reagerar nog ändå mest på hur Max och Belinda pratar om mat och ADHD i det här avsnittet. "Män och kvinnor kan inte vara kompisar" har ju redan fått väldigt mycket fokus och diskuterats. Men den här osunda och i vissa fall även felaktiga synen på mat, kalorier och socker gör ont i mig på ett annat plan, för där handlar det inte längre bara om deras egen relation/-er.
Japp. Jag är i vanliga fall team gjutjärnspanna, men efter att ha sett Max och Belinda döma ut köket i "sin" lägenhet känner jag: ge mig mer mikroplaster i maten!

Sen är det väl givetvis klippningen till viss del, men Max kommentarer om kaloriinnehållet i Belindas mat ...? (Även detta har förekommit i en del internationella versioner av programmet. Sitter de och pluggar på innan, så de vet vilka clickbaitiga saker de ska säga, eller är de bara naturligt vidriga?)

Med risk att spoila men jag var på dejt med en av männen ca 2 v efter smekmånaden. Han var lika vidrig som han framstår i programmet, verkar inte ha lärt sig ett skvatt och verkade nöjd med sin medverkan. Min tolkning är att han bara ville bli "känd" (ja, han uttryckte sig verkligen att han räknar med att bli känd efter sin medverkan - snarare ökänd 😅 ) då hans högsta dröm är att vara med i Förrädarna.

Med risk att spoila men jag var på dejt med en av männen ca 2 v efter smekmånaden. Han var lika vidrig som han framstår i programmet, verkar inte ha lärt sig ett skvatt och verkade nöjd med sin medverkan. Min tolkning är att han bara ville bli "känd" (ja, han uttryckte sig verkligen att han räknar med att bli känd efter sin medverkan - snarare ökänd 😅 ) då hans högsta dröm är att vara med i Förrädarna.
OMG! Vilken info!! (Jag skulle gladeligen sätta en slant på vilken av männen det är.)

Ge oss en ledtråd! Titulerar du dig numera "hans kvinna"? :angel:

Liknande trådar

• GVFÖ Australien

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat