Det är sällan han "frågar" något där man inte rätt lätt kan se vilket svar han vill ha.Ja, kände samma, hon läste verkligen in honom och fattade ju vad han ville att hon skulle svara.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är sällan han "frågar" något där man inte rätt lätt kan se vilket svar han vill ha.Ja, kände samma, hon läste verkligen in honom och fattade ju vad han ville att hon skulle svara.
Ja, det känns ju inte särskilt kompatibelt med god föräldraförmåga i allafall.Alltså, hur går det ens till psykologiskt? Eller praktiskt? Barnen gråter, mannen uttrycker någon form av behov, mamma hjälper mannen först? Pappa slår barnen, mamma tar barnens parti?
Alltså, hur går det ens till psykologiskt? Eller praktiskt? Barnen gråter, mannen uttrycker någon form av behov, mamma hjälper mannen först? Pappa slår barnen, mamma tar barnens parti?
Oh ja. Men här ska det ju då inte bli så. Mamman kommer verkligen att behöva all feminin energi hon kan ha för att lösa det här.Jodå, jag har hört mer än en man uttrycka att mamman "blivit tråkig" när hon prioriterar barnen framför att underhålla honom. Och att han inte får lika mycket uppmärksamhet (läs: service) sen barnen kom.![]()
(Hugger sista men blir svar på flera inlägg)Den här typen av män vill ju att kvinnorna ska ha barn och hem som första fokus men sen i nästa sekund verkar de ju tycka att de kvinnor som gör det är tråkiga eller att mannen ska gå först.
Jag undrar också vad det innebär i praktiken att säga att "parnern eller relationen ska gå före barnen". Om man har en liten bebis som behöver nya blöjor eller skriker för den behöver mat- ska man inte göra det då? Man ska ha ett samtal och bekräfta partnern istället?
Urkban hade nog visat sig aningens mindre positiv om det varit HANS KVINNA som var trans.(Hugger sista men blir svar på flera inlägg)
Kan det inte vara mera såna saker som att pappa fått erbjudande om nytt jobb men då behöver barnen flytta och byta skola? Givetvis får inte barnets bästa väga tyngre än pappans vilja i såna saker (i denna typ av förhållanden).
Så tänkte jag iaf, men kanske snälltolkade...
Tyckte Urbans creepy leende när Olivia berättade om vad som hänt i hennes förra förhållande var jätteobehagligt och typ läskigt... Han verkar ha noll förmåga till empati?!?
Annars blev man ju otroligt positivt förvånad över hur han tog infon om att Gabriel var trans.Det kanske finns en liten gnutta hopp ändå..... Tänk om de två kunde bli bästa kompisar?
![]()
Garanterat. Som den alfa-man han är.Urkban hade nog visat sig aningens mindre positiv om det varit HANS KVINNA som var trans.
Ja och jag funderade på om han reagerade hyfsat positivt eftersom den andra killen var positiv och nyfiken. Tyckte inte att urban såg särskilt imponerad ut när Gabriel nämnde det.Urkban hade nog visat sig aningens mindre positiv om det varit HANS KVINNA som var trans.
Ja och jag funderade på om han reagerade hyfsat positivt eftersom den andra killen var positiv och nyfiken. Tyckte inte att urban såg särskilt imponerad ut när Gabriel nämnde det.
Sen hade nog jag velat veta vad min partner menade med att han har gått över lik och varit manipulativ och hur han har jobbat med det. Gått i terapi eller på egen hand, vilka verktyg menar han att han har nu mm.
Sen tyckte jag att hans fråga om vem som går först, mannen eller barnen var jättemärklig. Vad menade han egentligen? Vem frågar ens något sådant?
Jag har väldigt svårt för att man ska sätta sin partner före sina barn, men det är ju inte oväntat för att komma från honom.
Det känns också extremt oattraktivt med en partner som sätter en vuxen person före sina barn? Om min sambo hade valt mig över mina barn hade jag lämnat honom.Snacka om bekräftelsebehovJag tänker att vuxna människor som inte kan ta ett steg tillbaks med sitt eget bekräftelsebehov för sitt eget barns skull måste lida av någon form av narcissistisk personlighetsstörning.
(Jag kollar inte på serien, tror jag skulle få allergiska utslag)
Det känns också extremt oattraktivt med en partner som sätter en vuxen person före sina barn? Om min sambo hade valt mig över mina barn hade jag lämnat honom.
Ja jag undrar hur dessa personer ser på föräldraskap eller relationer. Jag har inte barn själv men ändå tänker jag att det naturliga med barn är ju att barnet kommer i första hand- speciellt ett litet barn. Ibland tycker jag det låter som vissa personer- speciellt vissa män pratar om att de vill skaffa barn- men de tänker inte att de vill vara förälder eller leva i en familj.Verkligen. Överlag tycker jag att den här typen av idéer som dyker upp i programmet avslöjar en extrem skörhet i en relation. Om man inte kan stå ut med att barnen är i centrum den tid som de bor hemma (och inte JAG och VI och vår RELATION!) och man dessutom inte kan stå ut med att ens partner har vänner av motsatt kön så verkar det som att hela relationen hänger på en hemskt skör tråd. Minsta hot mot den och det är kaputt.
Men sen är det väl bristande erfarenhet av vad det innebär att vara förälder också. Om man ser sin relation som något som sker "vid sidan av barnen" så blir det ju väldigt jobbigt. Den växer ju tillsammans med föräldraskapet och vardagen på något vis. Krystat om "relationen" enbart är dejter och sex, men det är väl också en del av det där transaktionella synsättet på förhållanden och relationen mellan män och kvinnor.
Ja jag undrar hur dessa personer ser på föräldraskap eller relationer. Jag har inte barn själv men ändå tänker jag att det naturliga med barn är ju att barnet kommer i första hand- speciellt ett litet barn. Ibland tycker jag det låter som vissa personer- speciellt vissa män pratar om att de vill skaffa barn- men de tänker inte att de vill vara förälder eller leva i en familj.
Jag tycker det är tydligt när någon säger att de inte vill ha barn och vissa personer- speciellt män kan ställa frågor som;Jag uppfattar det som familjen för en del män är mer en fjäder i hatten att visa upp för andra män. Samt några som tar hand om dem och ser upp till dem. Förhoppningsvis ändras väl det perspektivet när barnet väl kommer sedan. Barn har ju den effekten ibland, att vända upp och ner på ens prioriteringar och uppfattningar lite.
Är väl vanligt? Man vill inte dejta någon med barn för ”då kommer man alltid i andra hand”.Ja jag undrar hur dessa personer ser på föräldraskap eller relationer. Jag har inte barn själv men ändå tänker jag att det naturliga med barn är ju att barnet kommer i första hand- speciellt ett litet barn. Ibland tycker jag det låter som vissa personer- speciellt vissa män pratar om att de vill skaffa barn- men de tänker inte att de vill vara förälder eller leva i en familj.
Jag uppfattar det som familjen för en del män är mer en fjäder i hatten att visa upp för andra män. Samt några som tar hand om dem och ser upp till dem. Förhoppningsvis ändras väl det perspektivet när barnet väl kommer sedan. Barn har ju den effekten ibland, att vända upp och ner på ens prioriteringar och uppfattningar lite.