Gynundersökning

Sv: Gynundersökning

Det låter nog värre än vad det är :p Visst är jag orolig för mycket, kanske lite mer orolig än vad som är normalt. Men jag har varit så här hela livet så det är liksom så jag är som person. Självklart är det jobbigt att gå runt att oroa sig hela tiden, tänk typ Nasse i Nalle Puh.

Självklart kommer jag göra undersökningen!
 
Sv: Gynundersökning

Kjol var en bra idé, det ska jag ha på mig. Det kan nog kännas lite lättare, då ser man ju inte precis hur gynekologen gojsar runt. Tack för tipset. Angående Sobril så tänkte jag att det är ju muskelavslappnande. Jag är ju kungarnas kung på att spänna mig, och spänner man sig brukar det ju göra ondare. Så det var av den anledningen jag tänkte ta det :)

Tusen tack till er alla andra för era svar!
 
Sv: Gynundersökning

Jag tror inte det gör så jättemycket om du spänner dig faktiskt, det blir antagligen mer obekvämt, men jag tror ändå att det är bra om du faktiskt låter bli, så att du får en positiv "första gången". Förstår du hur jag tänker?

Om du INTE tar sobril och märker att det går snabbt och smidigt (om än med visst obehag) så kommer du ju ha med dig den känslan efteråt - och tills nästa gång det är dags för ett besök :)

Tar du däremot sobril så kommer du bara vara lullig, groggy och inte ha någon som helst känsla med dig därifrån, och då skjuter du egentligen bara upp "problemet".
Då kommer ju "alla" gånger vara första gången, eftersom du inte har något effektivt minne av hur det faktiskt var.

Du kan alltid ta hjälp av andningsövningar, träna hemma först, och så brukar det finnas någon man kan hålla i handen, de är vana vid det också :)
 
Sv: Gynundersökning

Det har du rätt i, jag förstår hur du menar! Då ska jag ta utan. Går det inte får jag ta problemet då. Ska ge det en chans iallafall och prova.
 
Sv: Gynundersökning

Därför undrade jag om det gäller samma om man bara haft sex med en person som också var oskuld innan debuten.. :) Såklart jag ska göra undersökningen. Men jag undrade bara rent generellt om man kan slippa om man bara haft sex med en person som bara haft sex med mig. Eftersom man inte behöver göra undersökningen om man är oskuld (?).

Tack för ditt svar hur som helst :) det låter iallafall inte så farligt.

Men var har du fått det där ifrån? Det stämmer inte.
 
Sv: Gynundersökning

Jag syftar på; vem säger att man "inte behöver göra undersökningen för att man är oskuld".
 
Sv: Gynundersökning

Precis, står i kallelsen och även om man kikar på 1177, tror jag!
 
Sv: Gynundersökning

Det är ju jättekonstigt eftersom inte 100% av alla cellförändringar har kunnat kopplas till virus. Antar att de tänker att det är såpass ovanligt att de ändå kan skriva så, men man ska vara medveten om att det kan uppstå cellförändringar även om man inte blivit smittad av virusen.
 
Sv: Gynundersökning

Den kontrollen är som flera säger busenkel. Går snabbt osv. Nu verkar det ju som att du går men tänk så att om du går nu så OM det visar sig vara något kanske du bara behöver göra ett ingrepp i stället för att du sparar på det. Vet en som inte gick och hade 3 (!!) äventyr i gynstolen för att få bort skiten. Inte helt lajban. Normalt räcker det med 1 alltså.

Cellprov är enligt mig superviktigt.
 
Sv: Gynundersökning

Tycker också det är väldigt konstigt, och lite väl självsäkert av 1177 att tvärsäkert säga att cellförändringar orsakas av hpv som man får av sex. Men det är så dom säger... personligen skulle jag lämna cellprov oavsett.
 
Sv: Gynundersökning

Den kontrollen är som flera säger busenkel. Går snabbt osv. Nu verkar det ju som att du går men tänk så att om du går nu så OM det visar sig vara något kanske du bara behöver göra ett ingrepp i stället för att du sparar på det. Vet en som inte gick och hade 3 (!!) äventyr i gynstolen för att få bort skiten. Inte helt lajban. Normalt räcker det med 1 alltså.

Cellprov är enligt mig superviktigt.

Ja självklart ska jag göra det :) tänkte bara om det fanns en liiiiiiten chans att slippa. Men som sagt, det kanske är en bra grej att "träna" på. Låter ju fruktansvärt om man nu skulle ha cellförändringar!

Tusen tack för alla era svar :bow:
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 643
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 151
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 259
Senast: jemeni
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 296
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp