Bukefalos 28 år!

H**ks bröst sele...

Hade Hööks bröstsele en gång som en dag bara sprack i alla sömmarna :confused:. Tur nog så stod hästen kvar och såg frågande ut och. Vad hade hänt om han fått panik mitt ute bland trafik? Fattar än i dag inte hur selen kunden gå i sönder i alla :eek: sömmarna på en gång. Den var bara använd 3 gånger inte på något sätt trasig sen innan. :( Det var en mycket arg Camilla som åkte tillbaka till Hööks och krävde pengarna tillbaka. :devil: Köpte sedan en sele via en tysk hästbutik med hög kvalité och den selen höll. Har köpt mycket hos Hööks som brustit i kvalitén så därför har jag slutat handla saker utav deras egna märken och o kända märken hos dem.
 
Svar till:
--------------------------------------------------------------------------------

kända märken hos dem.


--------------------------------------------------------------------------------



Du kan väl knappast mena att märkesprylarna är sämre bara för att du köpt dem på Hööks?


Hon menar säkerligen okända märken hos hööks. Det råkade nog bara smita in ett mellanslag eftersom hon skriver o kända märken hos hööks
 
Helt rätt, i bland dansar fingrarna i väg här på tangentbordet och kan det bli lite tokigt med stavningen.... ;)
 
Du menar alltså att du har haft en som gick sönder på samma sätt som Camillas :confused:, alla sömmarna gick åt helvete på en och samma gång :eek:.
 
Nej jag skulle inte köpa en sele ifrån hööks. Men deras grejer brukar inte vara så hållbara. :smirk: Och det är viktigt med säkerhet när man kör.
 
Men om en sadel går sönder är det främst en fara för dig sjäv.
Om en sele går sönder så är det mycket farligare. En skenande häst med vagn efter kan förstöra mycket, båda sig själv och andra.
Selarna har jag valt med omsorg, begagnat eller så får det kosta. Täcken och sånnt köper jag billigt.

Vi hade hööks selar hemma på prov men kvaliten var för dålig för att jag skulle vilja köra med dom.
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Cattis_E
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 083
Senast: Nepenthe
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 152
Senast: Barbabelle
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 306
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp