H**ks gallerstigbygel

Cilva

Trådstartare
Syrran kom precis tillbaka från första ridturen med de stigbyglarna med den ena i handen. "Pinnen" som stiglädret träs runt på stigbygeln hade alltså gått av! Nån som varit med om nåt liknande? Det ska ju vara en säkerhetsstigbygel, dessutom kostar de ju 395 kr.

Ska ringa dem på måndag. Månne man kan få nån sorts kompensation mer än nya stigbyglar eftersom det hade kunnat vara fullständigt livsfarligt.
 
Inga svar. Ska jag tolka det som att ingen tidigare råkat ut för detta, kan ju hoppas iaf.
 
Har (heldigvis) ikke vært ute for noe liknende. Hööks i Norge er veldig greie med å gi deg tilbake pengene på ting du vil bytte ut. SÅ kanskje bare gjøre det? Jeg ville iallfall ikke byttet til et par nye, selv om det sannsynligvis kan være en produksjonsfeil. Skal ikke skje uannsett liksom..
 
Jo det är ju det, om det skulle vara fel på alla. Helst skulle jag vilja ha ett par nya eftersom de annars är väldigt bra. Jag får väl fråga om de haft fler reklamationer.
 
Jag köpte för ett par år sedan ett par vanliga säkerhetsstigbyglar (de med gummisnoddar) till en bekant. Första ridturen gick ena stigbygeln av på mitten (!) :mad: Stålet "knäcktes". Men om man kollade noga så var där en försvagning i materialet där. Men ändå. Det är ju livsfarligt.
Det var dessutom en tjej som inte brukade rida den hästen som just den dagen satt upp och red ut i skogen. Fick rida hem utan stigbyglar.
 
Glömde skriva att mot uppvisande av kvittot fick man pengarna tillbaka. Men ingen kompensation.
Ville inte ha några nya stigbyglar. Köpte nya på annat ställe.
 
Jaghade också ett par stigbyglar med gummisnodd.. olympic tror jag det var. De gick av när jag tävlade på södertälje förra året. Mycket irriterande och pinsamt! Gick tillbaka till butiken arg som ett bi, men fick givetvis pengarna tillbaka.. *morr* blir arg bara jag tänker på det..
 

Liknande trådar

Utrustning Hallå! Efter att ha sett en tjej fastna i en vanlig stigbygel och blivit släpad efter sin häst känns det som om det är dags att kosta...
2
Svar
21
· Visningar
6 849
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Nu är jag arg, riktigt arg - vilket jag nästan aldrig brukar vara... Jag är så trött på högstadieungar så det finns inte! :banghead...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 776
Hundhälsa Jag har en schipperke som blir 8 år i februari, en tik. Igårkväll fick hon ett väldigt obehagligt anfall av något slag och jag var helt...
Svar
14
· Visningar
3 632
Senast: Philosophia
·
D
Utrustning Jag har tänkt på en sak. Har sett att både Öb och H**ks har billiga sadlar. ÖB Har en sadel som tidigare kostade 1400 kr och sen 999...
Svar
18
· Visningar
2 784
Senast: rainwithdust
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Barn och djur
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp