Ha glasögon när man rider

Sv: Ha glasögon när man rider

...och jag kan rada upp ett antal gånger när glasögonen räddat ögonen från skador... ;) ... men, föredrar att använda linser för det har också hänt att man fått studsa av och leta glasögon i blåbärsriset... :o
 
Sv: Ha glasögon när man rider

Jag använder visserligen alltid linser i vanliga fall, men blev tvungen att ha glasögonen ett ridläger när jag lyckades förstöra en lins ;)

Tyckte faktiskt det funkade bra. Dessutom regnade det, och visst blir det regndroppar på glasen, men det kan man leva med. Ramlade även av ute i skogen med glasögonen och de klarade sig :angel: Visst föredrar jag själv linser i alla lägen, men att rida med glasögon är inga problem om man vill det.
 
Sv: Ha glasögon när man rider

Har ridit med glasögon i över 25 år snart och aldrig varken tappat eller haft sönder dom
Har åkt av med buller och bång ett antal gånger men nog 17 har glasögonen klarat sig och inga skador på ögonen
Har nog aldrig öht tappat mina glasögon om jag tänker efter och då använder jag dom 24/7 (ja jag sover med dom också)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu kommer mörkret och jag tycker det är jättejobbigt. Eller mörkerkörning klarar jag, men när det samtidigt regnar och man ska försöka...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag var och kollade min syn idag och fick konstaterat att den försämrats och jag behöver glasögon. Optikern rekommenderade progressiva...
2
Svar
29
· Visningar
1 372
Senast: Motacilla
·
Ridning Hur pass viktbärande är tinkrar? Många verkar ju ganska låga i mankhöjd? Tänker mest på den lite lättare rid-modellen av dom?
Svar
1
· Visningar
577
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp