Ha med jobbtelefon på rast

Jag lägger till plusflex om jag måste jobba på lunchen, och kan alltså ta ut det i ledig tid ngn annan gång.

Jag hade sett till att få måltidsuppehåll då eftersom du förväntas vara tillgänglig på din lunch.. vet inte om du även förväntas vara på din arbetsplats under denna tid? Då är det verkligen inget snack om saken - man har rätt att lämna arbetsplatsen under sina obetalda raster. Jag har gjort som så när jag har blivit störd på mina raster att jag tagit ”extra” rast motsvarande den tiden jag blivit störd.

Rast är väl betald arbetstid liksom måltidsuppehåll. Lunch inte betald. Att behöva svara är ett oskick , om det inte är väldigt viktigt jobb man har.

Lunchrast är inte betald arbetstid. Det är ledig tid med rätt att lämna arbetsplatsen. Obetald, ledig tid.
Måltidsuppehåll finns som konstruktion; då har man fortfarande rätt till 30 min arbetsuppehåll, men står till förfogande. Typ.

På min arbetsplats får vi inte måltidsuppehåll men förväntas vara tillgängliga (någon av varje yrkesgrupp per dag, alltså inte alla varje dag) för "akuta" frågor. Min arbetsgivare nekar till måltidsuppehåll, vilket förstås är diskutabelt.

Kan ju uppdatera med att jag fick det inlagt att jag inte haft rast. Om jag sen faktiskt får betalt återstår att se, lönerna krånglar typ jämt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 465
Skola & Jobb Snart är det dags för det årliga medarbetarsamtalet....Och jag vill inte...Chefen är knepig; vill ha feedback på sitt arbete men blir...
Svar
16
· Visningar
1 340
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 512
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka