Jag har första mötet med habiliteringen om en och en halv vecka. Jag är väldigt skeptisk till om de kan hjälpa mig ö.h.t. Tror liksom inte på det. Men jag hoppas att jag har fel. Jag hoppas de kan göra något så livet blir enklare att leva. För som det är nu så är det bara skitjobbigt hela tiden.

Bara de inte kommer med idiotförslag som att flytta till lägenhet. För mig betyder det att jag bara kommer förvaras där och allt som gör livet värt att leva försvinner. Kan ju inte ens ta med mig katterna dit. Vill inte ha dem som innekatter.

Och jag vill heller inte ha tips om att ställa soptunnan och återvinningen på köksgolvet för att det ska bli lättare att få bort sopor. Jag vill inte se skiten eller behöva snava över det när jag går i köket.

Jag har ju tänkt att jag ska försöka fokusera på att göra roliga saker för att jag ska trivas mer med livet. Men jag orkar ju inte ens det :(. Var hittar man energi att göra roliga saker? Kan hab göra något åt det?
 

Och jag vill heller inte ha tips om att ställa soptunnan och återvinningen på köksgolvet för att det ska bli lättare att få bort sopor. Jag vill inte se skiten eller behöva snava över det när jag går i köket.
Okej, ber om ursäkt om mitt inlägg inte föll dig i smaken. Jag skrev det i all välmening.
 
Tycker ditt första inlägg här hade varit jättebra för dig att återge till dem på första mötet! Att du är skeptisk är bara bra att vara öppen med. Men också att du faktiskt VILL ha hjälp men att du testat mycket och känner dig uppgiven att hitta något som funkar.
 
Man kan inte minnas allt, jag ville mest förklara varför reaktionen kanske blev som den blev. :)
Jo, förstår det. Och eftersom jag inte minns händelsen så känns det rätt uselt att jag uttryckt mig grinigt om händelsen.
 
Jag har köpt en ny passionsblomma, den här ska jag försöka vattna. Jag har satt den i en större kruka med fat under så att den håller fukten bättre. ;) Man gör vad man kan!
 
Jag har köpt en ny passionsblomma, den här ska jag försöka vattna. Jag har satt den i en större kruka med fat under så att den håller fukten bättre. ;) Man gör vad man kan!
Hoppas det går bra!

Här överlever bara de tuffaste.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 157
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag borde sluta vara här för gott. För jag sjunker bara djupt ner i depression när jag är här. Varje gång. Börjar fundera på att hänga...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
12 593
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok Jag har som två krafter i mig, där den ena är jättedriftig, tar tag i saker och får saker gjorda och tycker att det är jättekul att...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 388
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp